۰ نفر

با قابلیت های مخفی اندروید ۱۱آشنا شوید!

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۲۶
کد خبر: 610351
با قابلیت های مخفی اندروید ۱۱آشنا شوید!

انتشار اندروید ۱۱ یک گام دیگر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را ارتقاء داد. این آپدیت جدید باعث شد تا کاربران تجربه و کیفیت کار فوق‌العاده بهتری را روی دستگاه‌های خود تجربه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجی رو، انتشار اندروید ۱۱ یک گام دیگر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را ارتقاء داد. این آپدیت جدید باعث شد تا کاربران تجربه و کیفیت کار فوق‌العاده بهتری را روی دستگاه‌های خود تجربه کنند. در اندروید ۱۱ شما به ویژگی‌های کاربردی زیادی دسترسی خواهید داشت که البته برخی از آن‌ها مخفی هستند. در ادامه با ما همراه باشید چراکه امروز قصد داریم شما را با چند قابلیت مخفی و جذاب اندروید ۱۱ آشنا کنیم.

تاریخچه اعلانات (Notification History)

ویژگی تاریخچه نوتیفیکیشن در اندروید ۱۱ به شما این امکان را می‌دهد که تمامی اعلاناتی که در ۲۴ ساعت گذشته دریافت و یا از دست داده‌اید را مورد بررسی قرار دهید. به کمک این ویژگی جدید اندروید اگر تصادفا نوتیفیکیشن مهمی را حذف و یا رد کرده‌اید به راحتی می‌توانید آن را دوباره مشاهده کنید. توجه داشته باشید که مهم نیست که کدام اپلیکیشن برایتان نوتیفیکیشن ارسال کرده است به هر حال می‌توانید هر یک از اعلانات مورد نظر را داخل تاریخچه مشاهده کنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که ویژگی Notification History تنها در صورتی اقدام به ذخیره نوتیفکیشن‌های شما می‌کند که اعلانات مرتبط با اپ مورد نظرتان را فعال کرده باشید. برای این کار کافیست تا به تنظیمات گوشی رفته و نوتیفیکیشن مرتبط با اپ‌های مورد نظرتان را فعال کنید.

اندروید1

ضبط ویدیو از صفحه نمایش (Screen Recording)

اگر اخیرا دیوایس خود را به اندروید ۱۱ ارتقاء داده باشید، باید بدانید که تمامی دیوایس‌های اندروید ۱۱ دارای قابلیت ثبت ویدیویی صفحه نمایش خواهند بود که به شما اجازه می‌دهد تا هر آنچه را که در نمایشگرتان دارید، ضبط کنید. بسیاری از دیوایس‌های اندروید از جمله سامسونگ دارای قابلیت ضبط ویدیویی هستند و اندروید ۱۱ نیز به تمامی دیوایس‌های سازگار با این ویژگی، قابلیت Screen Recording را اضافه کرده است تا نیاز به اپلیکیشن‌های سوم شخص در این زمینه به صفر برسد.

استفاده از این ویژگی بسیار راحت بوده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به منوی سریع گوشی دسترسی پیدا کرده و از این طریق اقدام به فعال کردن Screen Recording کنید. برای استفاده از ویژگی ثبت ویدیویی کافیست تا روی آیکون آن کلیک کرده و با این کار ضبط از نمایشگر آغاز خواهد شد. همچنین این قابلیت دارای آپشن‌های دیگری نظیر خاموش و روشن کردن صدای میکروفون و لمس نمایشگر است که به شما اجازه می‌دهد هر آنچه را که می‌خواهید ضبط کنید.

اندروید2

مدیا پلیر ساده (Streamlined Media Player)

مدیا پلیر روی دیوایس‌های اندرویدی چندین سال است که قرار دارد، اما اندروید ۱۱ باعث شده که عملکرد این قابلیت بیشتر از هر زمان دیگری بهبود پیدا کند. به طور کلی استفاده از مدیا پلیر جدید بسیار قوی‌تر، استفاده راحت‌تر و اجرای کاربری فوق‌العاده را در پی خواهد داشت. اخیرا مدیا پلیر اندروید نوتیفیکشن‌های زیادی را روی گوشی ارسال می‌کرد، اما هم‌اکنون به عنوان یک پلیر قوی با دسترسی سریع کار کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا با یک لمس مدیا‌های قابل پخش را تغییر دهید. حالا این پلیر با تغییرات جدید و کنترل‌های ساده‌ای که دارد به شما اجازه می‌دهد تا تسلط بیشتر و البته سریع‌تری را روی مدیا‌های خود داشته باشید.

برای استفاده از مدیا پلیر جدید باید اول از همه اقدام به فعال کردن این قابلیت کنید. این ویژگی از طریق تنظیمات اندروید دولوپر قابل دسترسی بوده، به همین دلیل هم ابتدا باید به تنظیمات گوشی رفته و سپس بخش “About Phone” را انتخاب کنید. حالا به بخش شماره ساخت یا همان “build number” رفته و ۷ بار روی آن ضربه بزنید. بعد از این کار گوشیتان از شما می‌خواهد تا فعال کردن این ویژگی را تایید کنید. پس از تایید باید به منوی تنظیمات مجدد برگردید و به بخش “Advanced” مراجعه کنید. حالا وقت آن رسیده تا گزینه “Developer options” را انتخاب کرده و صفحه را تا رسیدن به گزینه “Media Resumption” پایین بروید و نهایتا آن را فعال کنید. در آخر کافیست تا دستورالعملی که به شما داده می‌شود را دنبال کنید.

اندروید3

زمانبندی تم تاریک

اگر از اندروید ۱۱ استفاده می‌کنید به شما این امکان داده می‌شود تا ساعت فعالسازی تم دارک را زمانبندی کنید. کاربران اندرویدی می‌توانند انتخاب کنند تا هر زمانی که دوست دارند تم دارک برایشان فعال و یا غیرفعال شود؛ این بدان معناست که دیگر لازم نیست برای تغییر آن هربار به صورت دستی اقدام کنید.

اگر قصد فعال کردن این ویژگی را دارید باید تنظیمات دیوایس خود مراجعه و گزینه “Display” را انتخاب کنید. سپس به آپشن “Dark Theme” رجوع کرده و از این قسمت شما می‌توانید ساعتی که ترجیح می‌دهید تم دارک فعال و یا غیرفعال شود را زمانبندی کنید.

اندروید4

کنترل صدای هوشمندتر

سالیان سال است که ویژگی کنترل صدا در گوشی‌های اندروید برای کاربران مفید واقع شده چراکه استفاده کلی و دسترسی‌ها را برایمان راحت‌تر کرده است. حالا این ویژگی در اندروید ۱۱ بسیار قوی‌تر از قبل شده است و تجربه فوق‌العاده‌ای در این زمینه برای کاربران خود فراهم می‌کند. حالا شما می‌توانید از کنترل صدا برای جابه‌جایی از یک اپ به اپ دیگر و یا حتی جستوجو برای ویدیو‌ها و سرگرمی‌های گوناگون استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حین استفاده از قابلیت کنترل صدا روی اندروید ۱۱ باید خواسته خود را دقیق و با ذکر جزئیات بیان کنید؛ چراکه حالا تنها با گفتن دستور و یا ویژگی مورد نظرتان برایتان اجرا خواهد شد.

اندورید4

حباب‌های مکالمه

از زمان انتشار اندروید ۱۰، حباب‌های مکالمه بسیار مورد توجه واقع شدند، اما حالا در اندروید ۱۱ نیز شاهد این ویژگی جالب هستیم. هدف از حباب‌های مکالمه‌ای امکان دسترسی سریع و آسان به مکالمه‌های مهم است. برای حذف این حباب‌ها تنها کافیست تا روی آن را نگه داشته و به سمت ضربدر بکشید.

اگر قصد استفاده از ویژگی حباب مکالمه روی اندروید ۱۱ را دارید باید به تنظیمات رفته و از بخش Apps and Notifications اقدام به تنظیم این ویژگی کنید. حالا به دنبال گزینه نوتیفیکیشن بگردید و روی حباب بزنید تا این قابلیت فعال و یا غیرفعال شود.

هشدار پیام‌های اولویت‌بندی شده

به نظر می‌رسد اندروید ۱۱ در زمینه هشدار‌های مکالمه‌ای پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا مکالمات خود را اولویت‌بندی کنند. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مورد نظرتان را بالای هر نوتیفیکیشن و یا پیام دیگری روی نمایشگر دریافت کنید که در نتیجه دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر را به همراه خواهد داشت.

اندروید5

برای اولویت‌بندی مکالمات خود کافیست تا روی یک پیام را در بخش مکالمات نگه داشته و از طریق منوی باز شده به دنبال آپشن “Priority” یا همان اولویت‌بندی بگردید. این کار باعث می‌شود تا مکالمه مورد نظر به اولویت شما تبدیل شود و نوتیفیکیشن‌های مرتبط با آن را در صدر اعلانات دریافت کنید.