۰ نفر

آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L منتشر شد

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 609745
آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L منتشر شد

شرکت گوگل سومین و آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت گوگل امروز سومین و آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L را منتشر کرد. این نسخه ویژه از این سیستم عامل، برای دستگاه‌های اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ ساخته شده است، از این رو آن را Android ۱۲L می‌نامند (گفته می‌شود "L" مخفف "Large" است). نسخه نهایی اندروید ۱۲L در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش فون آرنا، اگر علاقمند به آزمایش نسخه بتای سوم اندروید ۱۲L هستید، باید در برنامه بتای اندروید ثبت نام کنید. هنگامی که در برنامه بتا مشترک شدید، یک به روز رسانی OTA برای نصب دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که نرم‌افزار بتا پایدار نیست.

گوگل می‌گوید: "نسخه ۱۲L اندروید رابط کاربری سیستم را بهبود می‌بخشد تا استفاده از آن را در صفحه‌های بزرگ و در سراسر اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی، صفحه اصلی و موارد دیگر زیباتر و آسان‌تر کند. تنظیمات سریع و اعلان‌ها در یک طرح دو ستونی ظاهر می‌شوند. در تبلت‌ها، کنترل‌های پین و الگوی قفل صفحه برای دسترسی راحت‌تر در کناره قرار می‌گیرند."

آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲L منتشر شد

برنامه‌ها را می‌توان با کشیدن و رها کردن آن‌ها از نوار وظیفه در حالت تقسیم صفحه اجرا کرد. برای آشکار کردن نوار وظیفه یا پنهان کردن آن، کاربران باید مدت طولانی روی صفحه فشار دهند.