۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه آنچه باید درباره اندروید ۱۲ بدانید

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 608360
همه آنچه باید درباره اندروید ۱۲ بدانید

اندروید ۱۲ بدون شک بزرگ‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوگل در سال‌های اخیر است و اکنون که نسخه رسمی منتشر شده است بیشتر شما می‌توانید به آخرین و بهترین ویژگی‌های جدید نگاهی بیندازید.

اقتصاد آنلاین - پرهام کریمی؛ هدف  از نام گذاری با عدد رسمی‌تر کردن همه چیز است، بنابراین گوگل به جای استفاده از نام‌های شیرینی که قبلاً استفاده می‌کرد، از یک رویکرد شماره‌دار اولیه استفاده می‌کند. با این حال، ما معتقدیم که اندروید ۱۲ با نام رمز Snow Cone نیز شناخته می‌شود نام S به طور خلاصه در نوار وضعیت زمانی که برای اولین بار راه اندازی می‌شود ظاهر می‌شود.

آیا چیز جدیدی در اندروید ۱۲ وجود دارد؟

پاسخ کوتاه این است: بله، بسیار. مجموعه کاملی از تغییرات از جمله بازنگری چشمگیر در رابط کاربری، به علاوه قابلیت‌های سفارشی‌سازی و حفظ حریم خصوصی جدید وجود دارد. 

ساعت در قفل صفحه نمایش

اولین چیزی که احتمالاً در اولین باری که گوشی اندروید ۱۲ را روشن می‌کنید متوجه خواهید شد ساعت قفل جدید صفحه نمایش است. وقتی تلفن شما اعلانی نداشته باشد، یک ساعت دیجیتال بزرگ دقیقاً در مرکز صفحه‌نمایش جای می‌گیرد.

کلیدهای پین کد

هنگامی که برای باز کردن قفل گوشی صفحه را تند بکشید، متوجه طراحی جدیدی برای صفحه کلید کد پین خواهید شد. "دکمه‌ها" گرد، بزرگ و مینیمال با سایه های پاستلی هستند. این سایه‌ها توسط Material You اداره می‌شوند.

اعلانات

اعلان‌ها نیز دستخوش تغییرات اساسی در طراحی شده‌اند. سبک پنجره‌های اعلان تغییر کرده است، و به‌طور خودکار برای هر برنامه گروه‌بندی می‌شوند، یا اگر مربوط به اعلانهای مکالمه نیستند، از هم جدا می‌شوند.

همچنین، یک کنترل آسان برای تعویق وجود دارد که به جای اینکه مجبور باشید روی اعلان را بکشید، به سادگی روی آن ضربه بزنید. سپس می‌توانید اعلان‌های خاص را برای مدت زمان مشخصی به تعویق بیندازید.

 تنظیمات سریع

وقتی تنظیمات و اعلان‌های سریع را از بالای صفحه پایین می‌آورید، دیگر آن کلیدهای گرد کوچک را نخواهید دید. در عوض، آن‌ها با کنترل‌های مستطیلی بسیار بزرگ‌تر جایگزین شده‌اند.

اسکرین شات‌های پیشرفته

یک اسکرین شات بگیرید و اگر صفحه طولانی تر از چیزی است که گرفته‌اید، گزینه‌ای برای گرفتن عکس بیشتر وجود دارد. بله، اسکرول کپچر در اندروید 12 موجود است.

به ویرایش/نشانه‌گذاری بروید و اکنون می‌توانید متنی را در اسکرین‌شات‌های خود با رنگ‌های مختلف فونت تایپ کنید. بعلاوه، در صورت تمایل می‌توانید با فشار دادن نماد برچسب کوچک، تعدادی شکلک روی آن بچسبانید. می‌توانید به راحتی اندازه آن‌ها را نیز با فشار دادن بزرگ‌نمایی تغییر دهید.