۰ نفر

همکاری ۱۳۰ متخصص ایرانی خارج از کشور در زیست‌بوم نوآوری

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 606149
همکاری ۱۳۰ متخصص ایرانی خارج از کشور در زیست‌بوم نوآوری

امسال شرکت‌های دانش‌بنیان از توانمندی تخصصی و دانشی بیش از 130 متخصص ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، یکی از طرح‌های مدنظر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، بهره‌مندی زیست‌بوم فناوری و نوآوری از ظرفیت تخصصی دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور است که ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیش از دو سال نگذشته باشد و حداقل به مدت یک سال خارج از کشور فعالیت کرده باشند.

امسال در قالب طرح حمایت از اشتغال متخصصان ایرانی خارج از کشور، بیش از ۱۳۰ نفر از این افراد در حوزه‌های فناورانه‌ای چون آی‌سی‌تی، نانوفناوری، زیست‌فناوری، دارو و سلول‌های بنیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشغول به فعالیت هستند.

 در این برنامه، برای این افراد شرایطی فراهم شده است تا همکاری خود را با اشتغال در شرکت‌های فناور و مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها به عنوان مربی، مشاور در حوزه تحقیق و توسعه این بنگاه‌های اقتصادی آغاز کنند.

این کار هم به متخصصان ایرانی خارج از کشور کمک می کند تا مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین خود را به داخل کشور انتقال دهند و هم شرایط را برای استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان آنها در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور فراهم می کند.