۰ نفر

۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 605687
 ۳G و ۴G اصلی ترین اینترنت ایرانی ها

استفاده ۸۸.۸۲ درصد کاربران از 3G و 4G حاکی از آن است که نسل سه و چهار اینترنت همراه، بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.

در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

خدمات سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰،  استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک، به ۸۸.۸۲ درصد رسیده است.

سهم ۸۸ درصدی 3G و 4G از مصرف اینترنت کاربران ایرانی

پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۵۷۱ هزار و ۹۵۹ مشترک، ۹.۰۴ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۹۸۵ مشترک، ۱.۵۷ درصد را تشکیل می‌دهد، وای‌فای با ۳۸۲ هزار و ۳۹۸ مشترک، سهم ۰.۴۰ درصدی دارد و فیبر نوری نیز با ۱۵۹ هزار و ۷۰۸ مشترک، ۰.۱۷ درصد از مشترکان را در آمار سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ تشکیل می‌دهد.

11111111111111111