۰ نفر

هکرهای معروف روس دستگیر شدند

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲:۵۵
کد خبر: 605444
هکرهای معروف روس دستگیر شدند

روز گذشته آندری نواک، هکر مشهور بین المللی که بسیاری از کشورها علیه وی اتهاماتی را مطرح می کنند، توسط پلیس روسیه دستگیر شده و به بازداشتگاه منتقل شد. وی اقدام به هک بسیاری از سازمان های جهانی و اقدامات غیر قانونی در حوزه ارزهای دیجیتال کرده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  سیناپرس، طی سال های اخیر بحث امنیت سایبری، حملات اینترنتی و هک وب سایت های مختلف و حساس در گوشه و کنار جهان از جمله موضوعات بسیار با اهمیت محسوب شده و هر از چند گاهی شاهد انتشار اخباری در این زمینه هستیم که نشان دهنده سرقت اطلاعات محرمانه، اختلال در عملیات و یا کلاهبرداری توسط هکرها است.

در این میان افراد فعال در حوزه امنیت سایبری با نام گروه هکر سازمان Infraud و به ویژه آندری نواک (Andrey Novak) آشنا بوده و شواهد نشان می دهد رد پای این گروه و سردسته آن ها در بسیاری از جرایم سایبری در گوشه و کنار جهان دیده می شود.
به گفته دادگاه مسکو، بازرسان این افراد را به اتهام دسترسی غیرقانونی به داده های رایانه ای و استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال دستگیر کرده اند. در بین افراد دستگیر شده نام آندری نواک، مشهور تر از سایر هکرها بوده و گفتنی است وی بر اساس اتهامات مشابهی توسط اف بی آی نیز تحت تعقیب است.

سخنگوی دادگاه مسکو در این رابطه اعلام کرد: گروه هکرهای فوق دارای اتهامات متعددی بوده و جرایم سایبری زیادی مرتکب شده اند و علاوه بر آندری نواک، سایر متهمان این پرونده نیز با اتهامات مشابهی مواجه هستند.

به گزارش سیناپرس، این پرونده توسط اداره تحقیقات وزارت کشور روسیه در حال بررسی است و دادگاه حکم به بازداشت نواک تا ۱۸ مارس داد در حالی که سه عضو مظنون دیگر این گروه یعنی کریل ساموکوتیایف (Kirill Samokutyayev)، کنستانتین برگمان (Konstantin Bergman) و مارک برگمان (Mark Bergman)  تا همان تاریخ در حصر خانگی قرار خواهند داشت. 
پیش از این گزارش شده بود که مقامات پلیس و قضایی روسیه ، چهار عضو گروه هکر سازمان Infraud را بازداشت کرده بودند. آندری نواک، بنیانگذار این گروه تبه کار سایبری، به اتهام جرایم سایبری در ایالات متحده و برخی دیگر کشورهای جهان تحت تعقیب است. در حال حاضر تیمی از افراد خبره پلیس روسیه در تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این گروه هستند.