۰ نفر

کودکان روستای «نوشکله سیدرضی» با اینترنت ایرانسل آنلاین شدند

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 605380
کودکان روستای «نوشکله سیدرضی» با اینترنت ایرانسل آنلاین شدند

با راه‌اندازی سایت ارتباطی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل در روستای «نوشکله سیدرضی» در استان کرمانشاه، اهالی این روستا برای اولین بار به خدمات اینترنت همراه دسترسی پیدا کردند.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و پیشرو در توسعۀ ارتباطات پهن‌باند روستایی، در راستای تجهیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت و اتصال آن ها به شبکۀ ملی اطلاعات در ذیل قانون برنامه ششم توسعه و از محل بودجۀ USO وزارت ارتباطات، روستای «نوشکله سیدرضی (ترازگ)» از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه را به اینترنت پرسرعت همراه مجهز کرد.

«نوشکله سیدرضی» روستایی با ۳۱ خانوار و ۱۰۶ نفر جمعیت است که با راه‌اندازی سایت ارتباطی ایرانسل مجهز به تکنولوژی LTE-Pro برای اولین بار به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده و جاده‌های ارتباطی اطراف، روستاهای «زواره کوه» و «ترازک کسان» نیز از آن بهره‌مند شده‌اند.

سایت ارتباطی روستای «نوشکله سیدرضی»، شانزدهمین سایت ارتباطی ایرانسل در روستاهای استان کرمانشاه است که از محل بودجۀ USO و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جهت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

اهمیت راه‌اندازی این سایت از آن جهت است که تا پیش از راه‌اندازی سایت ارتباطی ایرانسل، هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت ثابت و سیار در این روستا وجود نداشته و با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، با راه‌اندازی این سایت، بهره‌مندی از خدمات بر بستر اینترنت از جمله آموزش آنلاین، وعرضه محصولات، برای اهالی این روستا فراهم شده است. اواخر آبان ماه ۱۴۰۰، کودکان این روستا با ارسال درخواستی در قالب ویدیو از طریق رسانه‌های اجتماعی، نیازمندی خود به دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه را اعلام کرده بودند که با اقدام فوری ایرانسل، در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، سایت LTR-Pro در این روستا راه‌اندازی شد و مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت.

ایرانسل طی سال‌های اخیر، پروژۀ توسعۀ ارتباطی روستایی را در سراسر کشور در راستای تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی پیش برده و صبح یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ نیز، در آیین رونمایی از دسترسی ۱۰۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، مورد تقدیر قرار گرفت. وزیر ارتباطات در این مراسم، طی سخنانی با تشکر از دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعۀ کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.