۰ نفر

گوشی جذاب هوآوی بدون گوگل!

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲:۵۲
کد خبر: 604279
گوشی جذاب هوآوی بدون گوگل!

هوآوی، غول فناوری چینی که همچنان هدف تحریم‌های سختگیرانه ایالات متحده قرار دارد، اعلام کرده است که گوشی‌های پرچم‌دار P۵۰ Pro و P۵۰ Pocket تاشو خود را در خارج از چین هم به فروش می‌رسد.

به گزارش  وب‌سایت ورج، قیمت پی۵۰ پرو ۱۱۹۹ یورو است و پی۵۰ پاکت، از ۱۲۹۹ یورو (حدود ۱۴۶۶ دلار) شروع خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، در بیانیه مطبوعاتی هوآوی آمده است که این دو گوشی در «بازارهای کلیدی در سراسر آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین» در دسترس خواهند بود، اما آنها از اعلام دقیق زمان و مکان خودداری کردند.

با این قیمت‌ها و بدون دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های کلیدی گوگل مانند فروشگاه گوگل‌پلی، به نظر نمی‌رسد که هوآوی بتواند خارج از چین رقیب جدی به‌حساب بیاید. تحریم‌ها همچنین بر توانایی هوآوی برای گنجاندن پشتیبانی 5G در محصولات خود تأثیر گذاشته است، بنابراین هر دو گوشی نیز در نسل 4G گرفتار شده‌اند.

«پی۵۰ پاکت»، از فرم تاشوی مشابه دستگاه‌های Z Flip سامسونگ استفاده می‌کند. در داخل آن یک صفحه نمایش ۶.۹ اینچی OLED تاشو ۲۷۰۰ در ۱۲۲۸ با نسبت تصویر ۲۱:۹ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز دارد. هوآوی می‌گوید صفحه‌نمایش داخلی در ساخت خود از شیشه‌های بسیار نازک استفاده می‌کند و می‌تواند بدون ایجاد شکاف برای ضخامت کلی فقط ۱۵.۲ میلی‌متر تا شود (ضخامت Z Flip ۳ در باریک‌ترین نقطه آن در صورت تا شدن، ۱۵.۹ میلی‌متر است).
هواوی 2

«پی۵۰ پاکت»، دارای یک صفحه نمایش دایره‌ای کوچک اضافی است که در بالای سه دوربین قرار دارد. دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین اولتراطیف ۳۲ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین‌های این گوشی هستند. جالب اینجاست که هواوی می‌گوید این دوربین‌ها می‌توانند محل استفاده از کرم ضد آفتاب را روی صورت خود تشخیص داده و نشان دهند تا به شما کمک کند آن را به طور یکنواخت استفاده کنید!

«پی۵۰ پرو» یک گوشی هوشمند پرچم‌دار سنتی‌تر است که دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۸ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. چهار دوربین پشتی دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳.۵ برابری و سنسور مونو ۴۰ مگاپیکسلی است که به گفته هوآوی می‌تواند به افزایش دریافت نور برای دوربین‌ها کمک کند؛ عکس‌های سبک و همچنین بهبود عکس‌های سیاه و سفید.

هر دو گوشی به جای استفاده از چیپست‌های داخلی هوآوی، از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کوالکام استفاده می‌کنند. نکته مهم برای کاربران نهایی، تحریم‌های ایالات متحده به این معنی است که هیچ برنامه یا سرویس اختصاصی گوگل را در اینجا از پیش نصب شده پیدا نخواهید کرد؛ یک گوشی بدون نقشه، بدون تقویم و مهم‌تر از همه، بدون فروشگاه گوگل.

در رابطه با سیستم‌عامل، هوآوی می‌گوید که هر دو دستگاه بین‌المللی از EMUI ۱۲ استفاده می‌کنند. مدیر ارتباطات هوآوی می‌گوید: «اگرچه EMUI بر روی AOSP [نسخه منبع باز اندروید] توسعه یافته است، اما از زمان EMUI ۱۰ فناوری توزیع شده خود هوآوی را ادغام کرده است.