۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چند راه اثبات شده برای افزایش عمر باتری در اندروید

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۹
کد خبر: 603959
چند راه اثبات شده برای افزایش عمر باتری در اندروید

وظایفی که گوشی‌های هوشمند امروزی انجام می‌دهند بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش هستند. برای همگام شدن با نیازهای رو به رشد مشتریان، پردازنده‌ها قدرتمندتر و صفحه‌های نمایش بزرگتر شده‌اند.

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ متاسفانه باتری‌های لیتیوم یونی استفاده شده در تلفن‌های همراه تا این حد پیشرفت نکرده و این باعث می‌شود تا برای ماندگاری طولانی‌تر باتری به نرم‌افزارهای مربوطه تکیه کنید. ولی اگر بخواهید به حداکثر عمر باتری گوشی خود برسید می‌توانید چند نکته عملی برای بهبود عمر باتری گوشی اندرویدی که در اینجا آمده است را انجام دهید.

1-کنترل دسترسی برنامه‌ها به مکان خود را در دست بگیرید

بهترین راه برای بهبود عمر باتری گوشی، خاموش کردن کامل  GPS است. با این حال، در واقعیت، معمولاً اینکار عملی نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم کنترل نحوه استفاده تلفن همراه و برنامه‌هایتان از موقعیت مکانی را به دست بگیرید.

برای فعال کردن این گزینه از مسیر زیر در منوی Setting بروید:

Settings > Security & location > Location

و در بعضی نسخه‌های اندروید مسیر کمی متفاوت است:

Settings > Security & location > Location > Advanced > Scanning

علاوه بر این، باید دسترسی برنامه‌هایتان به موقعیت مکانی خود را محدود کنید تا در پس زمینه با استفاده از این امکان، باتری گوشی شما را مصرف نکنند.

برای انجام اینکار می‌توانید از مسیر زیر برای محدود کردن دسترسی برنامه‌ها استفاده کنید:

Settings > Apps & notifications > Advanced > App permissions

2-حالت تاریک پس زمینه (Dark mode) را فعال کنید

اگر تلفن شما صفحه نمایشگر OLED دارد، تغییر به تم تیره به صرفه جویی در باتری کمک می‌کند. از آنجایی که نمایشگرهای OLED می‌توانند تک تک پیکسل‌ها را غیرفعال کنند، پس زمینه‌های سیاه به آن‌ها اجازه خاموش کردن تعدادی از پیکسل‌ها و مصرف انرژی کمتری می‌دهد.

شما حتی می‌توانید با اعمال عکس‌های تیره در پس زمینه یا استفاده از حال تیره (Dark mode) برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کنید.

3-پیکسل‌های نمایشگر را به صورت دستی غیرفعال کنید

اگر با تم‌های تیره‌ راحت نیستید، می‌توانید پیکسل‌ها را از طریق یک برنامه جداگانه به نام Pixoff نیز به صورت دستی غیرفعال کنید. این برنامه همچنین می‌تواند از یکی از چندین الگوی شبکه موجود پیش فرض خود برای خاموش کردن سریع نیمی از پیکسل‌ها استفاده کند.

تا زمانی که بخواهید فیلم تماشا کنید یا محتوای HD دیگری ببینید کنید، افت کیفیت زیادی را متوجه نخواهید شد، به خصوص اگر صفحه نمایش 1080p یا با کیفیت بالاتری داشته باشید. برخی از تولیدکنندگان صفحه‌های نمایش مانند سامسونگ نیز تنظیماتی را در نظر گرفته‌اند که به شما امکان می‌دهد وضوح صفحه نمایش را کاهش دهید.

4-اتصال خودکار به Wi Fi   را خاموش کنید

برای خاموش کردن این قابلیت که بیشتر در گوشی‌هایی با اندروید قدیمی‌تر بیشتر به چشم می‌خورد می‌توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

Settings > Network & Internet > Wi-Fi. In Wi-Fi preferences

و در آنجا قابلیت اتصال خودکار را خاموش کنید.

5-برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه را محدود کنید

اکثر برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید حتی پس از خروج از آنها فعال هستند. در این شرایط این برنامه‌ها برای کار در پس زمینه باتری گوشی شما را مصرف می‌کنند.

با اعمال تغییرات اندک و از طریق مسیر زیر شما می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید:

Settings > Apps & notifications > Advanced > Battery > Background restriction

اگر تلفن قدیمی‌تری دارید، می‌توانید یک برنامه جداگانه برای اینکار به نام Greenify را نیز امتحان کنید.

  1. دسترسی به داده‌های پس زمینه را برای هر برنامه مدیریت کنید.

به طور مشابه در مسیر قبلی، می‌توانید دسترسی به داده‌ها را برای برنامه‌هایی که فکر می‌کنید نباید در پس‌زمینه از اطلاعات شما استفاده کنند، محدود کنید. برای رسیدن به این تنظیمات، 5 مرحله بالا را دنبال کنید، اما به جای  Battery، Data Usage را انتخاب کنید.

6-برنامه‌هایی را که به درستی کار نمی‌کنند را کنترل کنید

اگر یک برنامه آن طور که باید کار نکند، طول عمر باتری ممکن است کاهش یابد. این می‌تواند به هر دلیلی باشد، از یک اشکال گرفته تا یک عملکرد پس زمینه تهاجمی عمدی توسط برنامه‌های مخرب.

برای کنترل این دست برنامه‌ها نیز می‌توانید عملکرد زیر را اجرا کنید و متوجه شوید که کدام برنامه بیشترین مصرف باتری را دارد.

Settings > Battery > Menu > Battery usage

اگر برنامه‌ای وجود دارد که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید ولی مصرف باتری زیادی دارد، باید آن را حذف کنید و عملکرد باتری را برای یک روز کنترل کنید تا ببینید آیا بهبود می‌یابد یا خیر.

7-خاموش کردن دستیار صوتی گوکل (Google Assistant)

در حالی که این دستیار صوتی ابزاری مفید برای سرگرمی و کار است، اما یکی از ویژگی‌های اندروید است که دائما باتری تلفن شما را تخلیه می‌کند. اگر زیاد به این ویژگی وابسته نیستید بهتر است آن را غیر فعال کنید.