۰ نفر

آغاز دسترسی ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 602861
آغاز دسترسی ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در آیین رونمایی از دسترسی ۱۰۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، از ایرانسل برای توسعه ارتباطات روستایی تقدیر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون استان فارس، به نمایندگی از ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل، صبح یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در «آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و با حضور  بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، به صورت آنلاین افتتاح شد.

در این مراسم که  صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مهندس ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری نیز حضور داشتند، وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، طی ارتباط آنلاین با محل سایت ارتباطی ایرانسل و گفت‌وگوی زنده با مهندس مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان فارس، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس را به نمایندگی از ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح کرد.

این سایت، در ادامۀ روند توسعۀ ارتباطات پهن‌باند روستایی توسط ایرانسل به بهره‌برداری رسیده و با فناوری LTE-Pro، امکان دسترسی اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در این مراسم، طی سخنانی با تشکر از دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعۀ کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.

وی افزود: ارتباطات، بستر و پیش‌نیاز دسترسی به بسیاری از پیشرفت‌های دیگر است و وقتی ارتباطات بیاید، بقیه مطالبات هم بر این بستر شکل می‌گیرد و مسؤولان موظف به پاسخگویی می‌شوند.

زارع‌پور تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در جای جای ایران اسلامی، یکی از اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات است که این مسیر، از گذشته شروع شده و ادامۀ آن در این دولت، با سرعت در حال انجام است و در صورتی که بودجۀ لازم برای این کار در مجلس شورای اسلامی مصوب شود، تا دهۀ فجر سال ۱۴۰۱، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور، به شبکۀ ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به حضور در یک کلاس آنلاین بر بستر داناپلاس ایرانسل اشاره کرد و ضمن تشکر از ایرانسل برای راه‌اندازی این پلتفرم آموزش آنلاین، ایجاد بستری امن برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در دسترسی به اینترنت را یکی از اهداف مهم وزارت ارتباطات برشمرد.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ۹ آذر ۱۴۰۰، طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور سرزده در یکی از کلاس‌های در حال برگزاری بر بستر داناپلاس ایرانسل، با معلم و دانش‌آموزان حاضر در این کلاس گفت‌وگو و از آنان دربارۀ تجربه کاربری داناپلاس و مزایا و ویژگی‌های آن سوال کرد. معلم و دانش‌آموزان این کلاس، از استفادۀ مداوم طی دو سال تحصیلی از پلتفرم داناپلاس در دوران کرونا، رضایت خود را ابراز کردند.

در پروژۀ اتصال این ۱۰۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، علاوه بر ارتقا و تجهیز سایت‌های ارتباطی موجود، ۴۸۹ سایت جدید نیز راه‌اندازی شده که از این میان، ۸۶ سایت جدید توسط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و پیشرو در توسعۀ ارتباطات پهن‌باند روستایی، ۲۳ سایت جدید توسط همراه اول و ۳۸۰ سایت جدید نیز توسط های‌وب راه‌اندازی شده است.