۰ نفر

​موبایل امسال چقدر گران شد؟

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 602860
​موبایل امسال چقدر گران شد؟

عضو انجمن موبایل از افزایش هفت درصدی نرخ ارز نیما و متناسب با آن قیمت انواع موبایل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا در پایان سال احتمالاً تا پایان سال به چهار تا پنج میلیون موبایل دیگر در کشور نیاز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب الله اسدی اظهار کرد: روند تامین ارز هم در سال جاری با ثبات بوده که به ثبات بازار هم کمک کرده است. در اصل علت تغییرات قیمت در بازار خرده‌فروشی، وضعیت تقاضاست و نرخ ارز آزاد ملاک محاسبه نیست.

وی با اشاره به افزایش تقاضا در پایان سال و احتمال افزایش قیمت در ماه بهمن و اسفندماه تصریح کرد: علاوه بر این اعمال قرنطینه و تعطیلی در برخی کشورها در پی شیوع گونه امیکرون هم ممکن است در ماه‌های پیش رو باعث مشکلاتی در تامین کالا شود و روی قیمت تاثیر بگذارد. بنابراین به نظر می‌رسد این روزها بهترین زمان برای خرید تلفن همراه است. این در حالی است که مردم به دلیل شرایط سیاسی برای خرید دست نگه داشته‌اند.

عضو انجمن موبایل در ادامه با بیان این که در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد و ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه مصرف شده، اظهار کرد: احتمالا بخشی از مصرف مربوط به واردات سال گذشته بوده است. طی ماه گذشته نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه فعال شده است.

اسدی با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا ماه مشابه امسال ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه موبایل  وارد کشور شده تاکید کرد: از این تعداد ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه فعال شده است البته سال گذشته و امسال به دلیل کار و آموزش مجازی مصرف کشور افزایش پیدا کرده است.

تا پایان سال ۴ میلیون دستگاه موبایل نیاز داریم

علاوه بر موارد یاد شده، به گفته این عضو انجمن موبایل با توجه به افزایش تقاضا در پایان سال احتمالاً تا پایان سال به چهار تا پنج میلیون موبایل دیگر در کشور نیاز است.

وی افزود: به طور کلی در سال‌های اخیر به جز در مقاطعی خاص کمبودی در بازار موبایل وجود نداشته و در حال حاضر نیز شاهد کمبود نیستیم.