۰ نفر

۷۸۰ روستا برای نخستین بار به اینترنت متصل شدند

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 602857
۷۸۰ روستا برای نخستین بار به اینترنت متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز و با ساخت ۵۰۰ سایت، ۷۸۰ روستای کشور برای نخستین بار به اینترنت متصل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» امروز (یکشنبه) در مراسم اتصال یک‌هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات پایدار و پرسرعت افزود: در افتتاح امروز با احداث ۵۰۰ سایت ارتباطی، ۷۸۰ روستا برای نخستین بار به اینترنت پرسرعت متصل شدند و ۲۵۰ روستا نیز ارتقای کیفیت داشتند.    

وی بیان‌داشت: درخواستی که از روستاییان دارم این است که همچنان که تاکنون همراهی کردند، پس از این نیز همراه باشند تا بتوانیم زیرساخت‌های ارتباطی‌شان را توسعه بدهیم.

زارع‌پور خاطرنشان‌کرد: تاکنون همکاری خوبی وجود داشته است، اما از ان‌جایی که دولت سیزدهم قصد دارد تا پایان ۱۴۰۱ همه روستاها را به شبکه ارتباطی کشور متصل کند، این همراهی باید بیشتر شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروزه تمام ابعاد زندگی مردم تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته است. از حوزه آموزش گرفته تا اقتصاد و فرهنگ به فناوری گره‌ خورده‌اند. امروزه تصور کردن زندگی بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مردم ترسناک است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در برخی روستاها، مردمی که حتی جاده و برق ندارند می گویند ما بیش از این‌ها نیاز به اینترنت داریم. البته پیش نیاز رساندن اینترنت رساندن برق و کشیدن جاده است.

زارع پور افزود: ۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد. در ابتدای دولت برداشت ما این بود که چهار هزار روستای فاقد ارتباط در کشور هستند که باید برای آن برنامه ریزی کنیم. اما متوجه شویم که سه هزار و ۵۰۰ روستا نیز وجود دارند که ارتباطات آن‌ها با کیفیت مناسبی همراه نیست. 

وی تاکید کرد: از ابتدای ورود به وزارت ارتباطات، اتصال چهار هزار روستا در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از روستاهایی که امروز افتتاح کردیم جزو روستاهایی هستند که کار اتصال آن‌ها به اینترنت در دولت قبل آغاز شده و اکنون به پایان رسیده است.

زارع‌پور تصریح کرد: تمام بخش‌های دولت و نظام باید پای کار بیایند تا زیرساخت ارتباطی کشور برای توسعه استفاده کنیم. یکی از دغدغه‌های ما حفاظت از حریم خصوصی خانواده‌ها و توسعه اقدامات فرهنگی است. چندین پروژه در نظر داریم که در روزهای آتی بهمن رونمایی خواهد شد.

اتصال همه روستاها به شبکه ارتباطی کشور تا پایان ۱۴۰۱

بر اساس آخرین گزارشی که مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات ارائه داد، اکنون حدود ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل هستند و تا پایان ۱۴۰۱ همه روستاهای ایران به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت کشور متصل خواهند شد.

طبق آخرین آمار، سه‌هزار و ۵۰۰ روستا دارای ارتباطات حداقلی هستند و چهار هزار روستای کشور هیچ ارتباط اینترنتی ندارند. وزارت ارتباطات برای حذف این شکاف اجتماعی مکلف است که همه این هفت هزار و ۵۰۰ روستا را به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل کند. امروز یک‌هزار روستا با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی در استان‌های فارس و اردبیل به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند.