۰ نفر

روسیه دوباره گوگل را جریمه کرد

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 602421
روسیه دوباره گوگل را جریمه کرد

سرویس مطبوعاتی دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو طی بیانیه‌ای خطاب به تاس اعلام کرد که شرکت آمریکایی گوگل باز هم به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه در روسیه با جریمه مواجه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سرویس مطبوعاتی دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو طی بیانیه‌ای خطاب به تاس اعلام کرد که شرکت آمریکایی گوگل باز هم به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه در روسیه با جریمه مواجه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو به اطلاع می رساند که قاضی دادگاه صلح بخش شماره 422 منطقه تاگانسکی مسکو اسناد اداری مربوط به پروتکلی در مورد تخلفات اداری (گوگل) که توسط سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی... تهیه شده بود را دریافت کرد.

این دادگاه در ادامه تأکید کرد که این اسناد بر اساس ماده 13.41 قانون تخلفات اداری روسیه (عدم حذف اطلاعات ممنوعه توسط مالک وب سایت در صورتی که قانون فدراسیون روسیه مسئولیت حذف چنین اطلاعاتی را پیش بینی کرده باشد) تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه جریمه گوگل قرار است ساعت 10 صبح روز 17 فوریه برگزار شود. طبق ماده مذکور، یک شخص حقوقی می تواند تا 4 میلیون روبل (52000 دلار) جریمه شود.

از اوایل سال 2021، گوگل بارها به دلیل عدم حذف اطلاعات ممنوعه در روسیه جریمه شده است. سازمان نظارت کننده در زمینه مخابرات و رسانه های گروهی روسیه پیشتر به تاس گفته بود که 16 پروتکل در رابطه با گوگل برای چنین تخلفاتی آماده شده است.

در دسامبر 2021، قاضی دادگاه صلح در مسکو جریمه نقدی 7.2 میلیارد روبلی (93.2 میلیون دلاری) را بر مبنای گردش مالی علیه گوگل اعمال کرد.