۰ نفر

ترامپ شبکه اجتماعی مخصوص خود را راه می اندازد

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 597209
ترامپ شبکه اجتماعی مخصوص خود را راه می اندازد

شبکه اجتماعی «Truth» متعلق به دونالد ترامپ ظاهرا در اواخر ماه فوریه راه اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اپ استور به تازگی اعلام کرده که اپلیکیشن شبکه اجتماعی «Truth»  در تاریخ ۲۱ فوریه در دسترس قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش ورج، طبق گزارشی که در اپ استور منتشر شده، شبکه اجتماعی جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا که «Truth social» نام دارد در روز ۲۱ فوریه و مصادف با روز رییس جمهور در آمریکا راه اندازی خواهد شد. این برنامه توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ ساخته شده است.

بر اساس تصاویری که در اپ استور منتشر شده این برنامه بیشتر یک شبیه سازی از توئیتر است. در این تصاویر نشان داده می‌شود که این برنامه دارای بخش پاسخ‌ها و ریتوئیت است که پیشتر در توئیتر شاهد آن بودیم. در توضیحات این اپلیکیشن هر پست به عنوان "حقیقت" توصیف می‌شود.

طراحی این برنامه به شکل توئیتر یک اقدام تصادفی به نظر نمی‌رسد. پیش از مسدود حساب دونالد ترامپ در توئیتر در پی حمله طرفداران وی به کنگره آمریکا، این رسانه یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌هایی بود که از سوی ترامپ مورد استفاده قرار گرفت. ترامپ در تلاش برای بازگرداندن حساب کاربری خود از توئیتر شکایت کرد.

دونالد ترامپ

هنوز مشخص نیست روز ۲۱ فوریه این شبکه در نسخه وب و برای کاربران اندروید نیز در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر. علاوه بر این احتمال دارد این شبکه به شکل invite-only باشد و فقط با دعوت بتوان به آن اضافه شد.

با این حال شبکه اجتماعی «Truth» تاکنون با جنجال‌های زیادی روبرو شده است. این شبکه با کد منبع ماستودون ساخته شده، اما این شرکت در ماه اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه اجتماعی ترامپ مجوز‌های این شرکت را نقض کرده است.