۰ نفر

تلگرام و واتساپ در ارتش سوئیس ممنوع شد

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 597051
تلگرام و واتساپ در ارتش سوئیس ممنوع شد

ارتش سوئیس با ممنوع کردن استفاده از پیام رسان های خارجی، هنگام عملیات خدماتی، چون واتساپ، تلگرام و سیگنال، به پیام رسانی بومی روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اواخر ماه گذشته میلادی یک روزنامه آلمانی زبان سوئیس نوشت: ارتش سوئیس با ارسال نامه الکترونیکی به همه فرماندهان اعلام می کند که از همه نظامیان خواسته شود در هنگام عملیات خدماتی، به جای هر پیام رسانی از پیام رسان سوئیسی تریما (Threema) استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «دانیل ریست» سخنگوی ارتش سوئیس به خبرگزاری فرانسه گفت: این دستور برای «همه» است و سربازانی را که برای نخستین بار به خدمت می آیند و سربازانی که برای دوره های تمرینی به ارتش باز می گردند، شامل می شود.

به گفته وی، عملیات خدماتی ارتش در دوره همه گیری ویروس کرونا و خدمات ارتش در کمک به خدمات درمانی و بیمارستان ها و نیز روند واکسیناسیون اوج گرفت.

این گزارش حاکی است: پیام‌رسان تریما که قبلاً در ادارات دولتی در سوئیس استفاده می‌شد، از نظر حفاظت از داده‌ها ایمن‌تر ارزیابی می‌شود، در حالی که سایر سیستم‌های پیام‌رسان مانند واتساپ مشمول قانون « رایانش ابری»( Cloud ) است. در سال ۲۰۱۸ قانونی در آمریکا در مورد رایانش ابری تصویب شد که به قضات آمریکایی اجازه دسترسی به داده های نگهداری شده توسط اپراتورهای آمریکایی را حتی اگر این داده ها در سرورهای خارج از ایالات متحده باشد، می دهد.

این گزارش حاکی است: هرچند که پیام رسان هایی چون واتساپ متعلق به شرکت آمریکایی متا (Meta) بر خلاف پیام رسان سوئیسی رایگان هستند، اما ارتش سوئیس هزینه بارگیری برنامه را که بالغ بر چهار فرانک سوئیس معادل (۳.۸۵ یورو) است برای هر کاربر پوشش می‌دهد.