۰ نفر

روسیه گوگل و فیسبوک را جریمه کرد

۳ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶
کد خبر: 592808
روسیه گوگل و فیسبوک را جریمه کرد

دادگاهی در مسکو شرکت گوگل و فیسبوک را به دلیل ناکامی سیستمیک در حذف اطلاعات ممنوع شده در این کشور جریمه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قاضی دادگاه صلح در مسکو شرکت گوگل را به دلیل ناکامی سیستمیک در حذف اطلاعات ممنوع شده در روسیه 7.2 میلیارد روبل (98.4 میلون دلار) جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیده‌بان رسانه‌ای روسیه پیشتر به خبرگزاری تاس گفته بود که از ابتدای سال جاری میلادی، شانزده پروتکل علیه گوگل به دلیل ناکامی سیستمیک در حذف اطلاعات ممنوع شده در روسیه آماده شده است. دادگاه در چنین مواردی جریمه را بر اساس 1.1 تا 1.2 از درآمد سالیانه شرکت در نظر می‌گیرد. دادگاه مسکو جریمه مشابهی را برای شرکت فیسبوک در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام شرکت گوگل، گردش مالی نمایندگی این شرکت در روسیه 85 میلیارد روبل (1.2 میلیارد دلار) بوده است.

روسیه چند ماه پیش نیز گوگل را به دلیل نقض قوانین مربوط به اطلاعات شخصی مبلغ ۳ میلیون روبل (معادل با ۴۱۱۰۷ دلار آمریکا) جریمه کرده بود.

روسیه به طور متناوب شرکت‌های بزرگ فناوری را به دلیل ارتکاب جرائمی مانند خودداری از حذف مطالب ممنوعه تحت جریمه قرار داده و در تلاش است آنها را متقاعد کند اقدام به افتتاح دفتر در روسیه کنند.

سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه»ماه پیش هشدار داد ممکن است گوگل را به دلیل عدم ذخیره داده‌های شخصی کاربران روسیه‌ای در خاک روسیه مبلغ ۶ میلیون روبل جریمه کند.

خردادماه سال جاری هم دادگاهی در روسیه شرکت گوگل را به دلیل خودداری از حذف محتوای ممنوعه مبلغ ۴ میلیون روبل (معادل ۵۴۵۴۰ دلار) جریمه کرد. یک سخنگوی سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه روز ۴ خردادماه در گفت‌وگو با ایتارتاس تصریح کرد گوگل از حذف محتوای ممنوعه در روسیه خودداری کرده و ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مرتبط با این مطالب را حذف نمی‌کند.