۰ نفر

در یادداشتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی؛

وزیر ارتباطات چگونگی مراقبت از کودکان در فضای مجازی را تشریح کرد

۲ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۴۳
کد خبر: 592652
وزیر ارتباطات چگونگی مراقبت از کودکان در فضای مجازی را تشریح کرد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به تشریح ابزارهایی پرداخت که برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی ساخته شده‌اند.

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق وعده ای که روز گذشته درباره ابزارهای مراقبت از کودکان در فضای مجازی داده بود، در یک پست اینستاگرامی به معرفی ۲ امکان مشهور برای مراقبت از کودکان در این فضا پرداخت.

زارع پور گفت: دیروز قول دادم که در مورد ابزارهای مراقبت از کودکان در فضای مجازی مطالبی را با شما به اشتراک بگذارم. تصمیم گرفتم به دلیل اهمیت، اول از موتورهای جستجو شروع کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی، موتورهای جستجوی مشهور دو امکان را پیاده‌سازی کرده‌اند که در این پست یکی از آنها را توضیح می‌دهم که می‌تواند نگرانی خیلی از خانواده‌ها را برای حضور بچه‌ها در فضای مجازی برطرف کند.

او ادامه داد: امکان اول چیزی نیست جز «Safe search» یا همون «جستجوی ایمن» که با فعال کردن آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتواهای نامناسب تا حدود بسیار خوبی پالایش و به کاربر نشان داده نمی‌شود.

زارع‌پور تصریح کرد: در این عکس، مراحل فعال کردن این گزینه را در سه گام ساده در موتور جستجوی گوگل نشان داده‌ است. به زودی در مورد قابلیت‌های موتورهای جستجوی وطنی هم که انصافا در این مدت خیلی رشد کرده‌اند، برای‌تان خواهم نوشت.

169302996