۰ نفر

راه اندازی اپراتور کودک و نوجوان تا پایان سال

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 591072
راه اندازی اپراتور کودک و نوجوان تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور کودک و نوجوان راه اندازی می‌شود تا والدین بتوانند فضایی عاری از محتوای نامناسب را برای فرزندانشان در اختیار داشته باشند که البته این موضوع اختیاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، عیسی زارع پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حمایت از جوانان و نوجوانان در فضای مجازی چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: بروز و ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات همان فضای مجازی است که هم فرصت و هم تهدیداتی پیش رو دارد.

وی افزود: حتی کشور‌هایی که خودشان صاحب و مالک پلتفرم‌ها هستند نگران نوجوانانشان هستند و برایشان تدبیر می‌کنند، اما ما در این حوزه خوب عمل نکردیم.

زارع پور گفت: البته بخشی از این وظایف شاید به وزارت ارتباطات مربوط نشود و قطعا باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا فضایی سالم برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

وی افزود: بخشی از ارتباطات ما ایجابی است که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا پایان سال اپراتور کودک و نوجوان را خواهیم داشت و اگر والدین بخواهند فضایی عاری از محتوای نامناسب برای فرزندانشان ایجاد شود این امکان فراهم خواهد بود که البته اختیاری است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در بحث سخت افزار هم اقداماتی شده است، گفت: باید عزم ملی در کشور شکل گیرد و دولت سیزدهم به دنبال رفع دغدغه‌های خانواده هاست.

وی افزود: بخشی از این موضوع هم نیازمند تعامل با پلتفرم‌های خارجی است که وزارت ارتباطات یک بخش از کار است و بقیه هم باید با مدیریت شورای عالی فضای مجازی پای کار بیایند.