۰ نفر

چطور بفهمیم پیام هایمان خوانده شده است؟

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰:۳۴
کد خبر: 589999
چطور بفهمیم پیام هایمان خوانده شده است؟

با پیشرفت گوشی‌های هوشمند آشنایی با قابلیت‌ها و ترفند‌های قرار گرفته در پیام رسان‌ها به امری بسیار ضروری تبدیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب،  تلفنی که در دست شماست می‌تواند بیشتر از رایانه‌هایی که سال‌ها پیش داشتیم کار انجام دهد. این یک دستگاه ارتباطی، یک دوربین، یک اسکنر، یک ردیاب تناسب اندام، یک دوربین فیلمبرداری، یک جی پی اس و یک کنسول بازی است.

وقتی صحبت از متن به میان می‌آید، خوب است بدانید که آیا پیام شما ارسال شده و شخص مقابل آن را خوانده است یا خیر.

آیفون

چندین گوشی و اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که رسید خواندن را روشن و خاموش کنند. برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض اپل، iMessage، تشخیص اینکه گیرنده پیام شما را خوانده است یا خیر، را آسان می‌کند، اما یک اخطار وجود دارد. هم فرستنده و هم گیرنده باید از iMessage در آیفون یا آیپد استفاده کنند و رسید خواندن را فعال کرده باشند.

وقتی به شخصی پیامک ارسال می‌کنید که رسید‌های خوانده شده روشن است، کلمه «خواندن» را در زیر پیام خود و زمان باز شدن آن مشاهده خواهید کرد.

برای روشن کردن رسید‌های خواندن در برنامه iMessage، روی تنظیمات کلیک کنید، به پایین بروید و روی پیام‌ها ضربه بزنید. ارسال رسید خواندن را فعال کنید. این مراحل با مک و آیپد نیز کار می‌کنند.

اندروید

مانند کاربران آیفون، رسید خواندن اندروید نیز نیاز دارد که هم فرستنده و هم گیرنده این ویژگی را فعال کنند. دستورالعمل‌ها ممکن است بسته به سازنده، مدل و سیستم عامل دستگاه شما متفاوت باشد. ابتدا برنامه Messages خود را باز کنید و به تنظیمات بروید. بسته به مدل تلفن، سیستم عامل و ارائه دهنده تلفن همراه خود، یکی از موارد زیر را مشاهده خواهید کرد: رسید خواندن، ارسال رسید خواندن یا درخواست رسید. گزینه قابل اجرا را روشن کنید.

در تلفن سامسونگ، به Messages > Menu > Settings > Chat settings بروید. در اینجا، می‌توانید رسید خواندن را فعال کنید.

در Google Messages، Messages را باز کنید. روی منوی سه نقطه (بیشتر) > تنظیمات > ویژگی‌های چت ضربه بزنید. روی ارسال رسید‌های خوانده شده ضربه بزنید.

واتس اپ

واتساپ

یک علامت خاکستری تنها نشان دهنده این است که یک پیام با موفقیت ارسال شده است.

ظاهر شدن دومین علامت خاکستری نشان می‌دهد که پیام شما به تلفن گیرنده تحویل داده شده است.

کاربران اپل و اندروید نیز این امکان را دارند که ویژگی رسید خواندن را برای نرم افزار پیامک تلفن خود خاموش و روشن کنند.

اگر گیرنده، پیام شما را مشاهده کرده باشد، این دو علامت به رنگ آبی در می‌آیند.

برای خاموش کردن این ویژگی، روی تنظیمات کلیک کنید و روی Account ضربه بزنید. گزینه Privacy را انتخاب کرده و Read Receipts را غیرفعال کنید.

هنگامی که رسید خواندن خود را در همه برنامه‌های خود فعال کردید، دیگر لازم نیست در مورد اینکه آیا گیرنده پیام شما را مشاهده کرده یا خیر نگران باشید یا خیر.