۰ نفر

طرح‌های کاربردی هوش مصنوعی را حمایت می‌کنیم

۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲
کد خبر: 585181
طرح‌های کاربردی هوش مصنوعی را حمایت می‌کنیم

رییس کمیته سلامت دیجیتال معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: طرح‌ها و ایده‌های کاربردی مخترعان در زمینه هوش مصنوعی را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی علیزاده اظهار کرد: هم اکنون ما در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حوزه فناوری و دفتر فناوری، کمیته ای تحت عنوان "سلامت دیجیتال" داریم. در این کمیته متخصصانی از بخش خصوصی نیز حضور دارند. درخواست طرح‌های کاربردی مخترعان و ایده‌ پردازان در زمینه هوش مصنوعی در این کمیته ثبت و بررسی می‌شود و در نهایت این طرح‌ها و ایده‌ها بنابر نوع ثبت درخواست‌کنندگان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به نحوه حمایت از این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: ابتدا درخواست‌ کنندگان این طرح‌ها و ایده‌های کاربردی توسط متخصصان و کارشناسان این کمیته مورد راهنمایی و مشاوره قرار می‌گیرند. سپس اگر نیاز به استقرار داشته باشند، در مراکز رشد مستقر شده یا به شتاب‌دهنده‌ ها معرفی می‌شوند.

به گزارش وبدا، علیزاده گفت: در این مسیر یک منتورشیپی (مربیگری) برای توسعه این طرح‌ها ایجاد می‌شود. این افراد امکان دارد نیاز به یک‌سری داده‌ها، اطلاعات یا بحث‌های کسب و کار داشته باشند. یک بخش هم ممکن است به نیاز مالی یا برقراری ارتباط با حوزه‌های درمانی دیگر مرتبط باشد. بنابراین ما با همکاری دیگر معاونت‌های تخصصی وزارت بهداشت شرایط مناسبی برای فعالیت این افراد فراهم می‌کنیم.

رییس کمیته سلامت دیجیتال معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر نقش دولت جدید در زمینه توسعه هوش مصنوعی اظهار کرد: هم اکنون دولت جدید می‌تواند با کمک و حمایت ویژه از محققان و در دسترس قرار دادن امکانات و لوازم مورد نیاز این بخش، مقدمات توسعه هوش مصنوعی در کشور را فراهم کند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد، شاید دولت با ایجاد یک ستاد ویژه یا یک حوزه متمرکز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا حوزه‌های مرتبط بتواند به طور ویژه از محققان این حوزه حمایت کند. این امر موجبات تسریع این موضوع را فراهم خواهد کرد.

علیزاده تصریح کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند با تصویب و وضع قوانین و قواعد خاص کمک بسیار ویژه‌ای در زمینه توسعه هوش فناوری داشته باشد.