۰ نفر

بازار سرمایه گذاری های پر خطر داغ می شود

۶ آذر ۱۴۰۰، ۶:۲۲
کد خبر: 584547
بازار سرمایه گذاری های پر خطر داغ می شود

طی پنج دهه اخیر صنعت سرمایه‌‌گذاری‌‌های پرخطر که تنها کمتر از ۲ درصد دارایی موسسات جهان را به خود اختصاص می‌‌داد، برای ایده‌هایی تامین بودجه کرد که قرار بود کسب و کار جهان را دستخوش تحول کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اصطلاح سرمایه‌‌گذاری‌های پر خطر به آن دسته از سرمایه‌‌گذاری‌‌هایی گفته می‌شود که به حوزه‌های بکر و ایده‌های نو و استارت‌آپ‌‌ها اختصاص می‌‌یابند.

هفت مورد از ۱۰ شرکت بزرگ جهان به پشتوانه چنین نوع سرمایه‌‌گذاری‌‌هایی پا گرفتند. بودجه حاصل از این‌گونه سرمایه‌‌گذاری‌ها، تامین مالی شرکت‌‌های فعال در پشت صحنه موتورهای جست‌وجو، محصولات آیفون، خودروهای الکتریک و واکسن‌‌های آر‌‌ان‌‌ای پیام‌رسان را عهده‌دار بوده‌‌اند.

حالا ماشین رویاپردازی‌‌های کاپیتالیسم خودش بزرگ‌تر شده و تغییر شکل یافته است چون به‌طرز بی‌سابقه‌‌ای ۴۵۰ میلیارد دلار جریان جدید نقدینگی به سمت سرمایه‌‌گذاری‌‌های پرخطر سوق داده شده است.

به عقیده اکونومیست گرچه این تقویت دنیای خطرات، ریسک‌‌هایی را در بر دارد اما در درازمدت ‌‌این صنعت جهانی‌‌تر می‌شود و سرمایه‌های آن به طیف گسترده‌‌تری از صنایع وارد خواهد شد تا جایی که بیش از پیش در دسترس سرمایه‌‌گذارهای عادی قرار خواهد گرفت.

در چنین شرایطی رقابت، مورد تشویق قرار می‌گیرد و احتمال رونق هرچه بیشتر ابداعات افزایش می‌‌یابد و همه اینها به نوعی از کاپیتالیسم منجر خواهد شد که کاپیتالیسمی پرتحرک‌‌تر و پویاتر از گذشته است.