۰ نفر

دیش ماهواره‌‌ ای استارلینک در ایستگاه های تسلا

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبر: 581230
دیش ماهواره‌‌ ای استارلینک در ایستگاه های تسلا

ایستگاه‌ های سوپر شارژر تسلا بی‌‌رقیب هستند و می‌ توانند با سرعت شارژ بالاتری نسبت به دیگر ایستگاه‌ های شارژ موجود، خودروها را شارژ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، تسلا اخیرا دیش‌‌های اینترنت ماهواره‌‌ای استارلینک را در برخی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی خود موسوم به «سوپرشارژر» نصب کرد تا از این طریق، رانندگان بتوانند در حین شارژ خودرو، از اینترنت پرسرعت برای کار با انواع اپلیکیشن‌‌ها و بازی‌ها استفاده کنند.

در حال‌حاضر، ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا بی‌‌رقیب هستند و می‌توانند با سرعت شارژ بالاتری نسبت به دیگر ایستگاه‌های شارژ موجود، خودروها را شارژ کنند. اگرچه تسلا طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری گسترده‌‌ای را به‌منظور توسعه این فناوری و به‌حداقل‌رساندن مدت زمان انتظار برای پُر‌شدن شارژ باتری خودروهای الکتریکی خود انجام داده، اما انتظار تقریبا ۳۰ دقیقه‌‌ای می‌تواند هرکسی را کلافه کند، بنابراین تسلا برای سرگرم‌کردن رانندگان در این بازه زمانی، تمهیداتی را اندیشیده که از جمله آنها می‌توان به اضافه‌کردن اپلیکیشن‌‌ها و بازی‌های همچون Theater  اشاره کرد که به سرویس‌‌های نتفلیکس، یوتیوب، توییچ و دیگر اپلیکیشن‌‌های استریم مجهز است.

همچنین می‌توان از تسلا Arcade نیز نام برد که به چندین بازی مهیج مجهز شده است. رانندگان تسلا نیز می‌توانند با پرداخت هزینه ۱۰ دلاری در‌ماه و با اتصال به شبکه سلولار LTE، از این اپلیکیشن‌‌ها استفاده کنند. حال به‌نظر می‌رسد که تسلا سعی دارد تا تجربه بهتری را در ایستگاه‌های سوپرشارژر برای رانندگان خودروهای الکتریکی خود فراهم کند. برای این منظور، ایلان ماسک سعی دارد این ایستگاه‌ها را به اینترنت وای‌‌فای مجهز کند. تصمیمی ‌‌که به‌نظر می‌رسد با تعبیه دیش‌‌های ماهواره‌‌ای استارلینک در این ایستگاه‌ها محقق خواهد شد.

در همین رابطه، اخیر تصویری توسط یکی از رانندگان خودروهای تسلا در ایستگاه شارژ Lake City  در ایالت فلوریدا ثبت شده که در آن، دیش ماهواره‌‌ای استارلینک قابل‌رویت است. اسپیس‌‌ایکس اخیرا عرضه اینترنت ماهواره‌‌ای استارلینک خود را به کاربرانی از چند کشور جهان آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کاربر جزو مشترکان این سرویس هستند. با توجه به رشد فروش خودروهای تسلا در ماه‌ها اخیر، این شرکت قصد دارد تا تعداد ایستگاه‌های شارژ خود را ظرف دو سال آینده تا سه‌برابر افزایش دهد و حتی امکان استفاده خودروهای الکتریکی ساخت دیگر شرکت‌ها را نیز از این ایستگاه‌ها فراهم کند.