۰ نفر

استفاده همزمان از واتس‌اپ در چند دستگاه

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبر: 579405
استفاده همزمان از واتس‌اپ در چند دستگاه

روز گذشته واتس‌اپ پشتیبانی از قابلیت استفاده همزمان از یک اکانت در چند دستگاه (Multi-Device) را برای تمامی‌‌‌‌ کاربران اندروید و آی‌او‌اس اپلیکیشن خود فراهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، بدین ترتیب، کاربران واتس‌اپ می‌توانند بدون نیاز به اتصال گوشی به اینترنت، از چهار دستگاه مختلف وارد حساب کاربری خود شوند. برای فعال‌سازی این قابلیت، باید به طرح بتای مولتی‌دیوایس ملحق شد. برای این منظور، ابتدا باید وارد بخش Settings و بعد از آن LinkedDevices شد و در نهایت، با انتخاب گزینه Multi-Device Beta، روی Join Beta تپ کرد.

پس از لینک‌شدن دستگاه‌ها، کاربران می‌توانند در نسخه‌های اپلیکیشن و وب  واتس‌اپ، پیام‌‌‌‌ها را دریافت و ارسال کنند و نیازی به اتصال گوشی به اینترنت نخواهد بود. در حال‌حاضر، امکان حذف پیام‌‌‌‌ها و مکالمات از یک دستگاه متصل به این قابلیت فراهم نیست.

همچنین کاربران وب، دسکتاپ و پرتال  واتس‌اپ  قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس با افرادی که از نسخه‌های قدیمی‌‌‌‌  واتس‌اپ  روی گوشی خود استفاده می‌کنند، نخواهند بود. همچنین امکان اتصال تنها یک گوشی هوشمند به اکانت  واتس‌اپ  وجود خواهد داشت. به گفته  واتس‌اپ‌، پیام‌‌‌‌ها و تماس‌‌‌‌های شخصی در تمامی‌‌‌‌ دستگاه‌ها به‌صورت رمزنگاری‌‌‌‌شده (endtoend) ارسال و دریافت خواهد شد. چنانچه افراد ۱۵روز متوالی از گوشی خود برای اتصال به  واتس‌اپ استفاده نکنند، دستگاه‌های متصل به اکانت غیرفعال خواهد شد.

از آنجاکه این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی عرضه شده، احتمال دارد که کیفیت آن در بهترین حالت خود نباشد. حتی این امکان برای کاربران فراهم شده تا در هر لحظه که تمایل داشته باشند، از نسخه بتای این قابلیت خارج شوند. گفته می‌شود که  واتس‌اپ  این روزها در حال کار روی نسخه آی‌پد‌اپلیکیشن است. به گفته شرکت متا (فیس‌بوک سابق)، عرضه قابلیت مولتی دیوایس می‌تواند منجر به نزدیک‌‌‌‌تر شدن زمان عرضه نسخه آی‌پد  واتس‌اپ  شود.