۰ نفر

هزینه ۲۰ میلیون دلاری فیس‌بوک برای تغییر نام

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 577629
هزینه ۲۰ میلیون دلاری فیس‌بوک برای تغییر نام

فیس‌بوک اخیرا برند شرکت خود را تغییر داد و عنوان متا (Meta) را برای خود برگزید، اما به‌نظر می‌رسد که این تغییر نام، هزینه چند میلیون دلاری را روی دوش زاکربرگ و شرکت تحت هدایت وی خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  بر اساس آخرین گزارش‌‌ها، یک شرکت عرضه‌‌کننده لپ‌‌تاپ به‌نام Meta PCs که نام تجاری Meta را در‌ماه آگوست برای خود ثبت کرده بود، اخیرا اعلام کرد که فیس‌بوک می‌تواند در ازای پرداخت ۲۰میلیون دلار، صاحب این نام نشان تجاری شود. «زک شات»، از بنیانگذاران شرکت MetaPCs در گفت‌‌وگو با گاردین اعلام کرد که این شرکت در نوامبر سال گذشته ثبت شد و هیچ یک اعضای گروه، خبری از برنامه فیس‌بوک مبنی‌بر تغییر نام این شرکت به Meta نداشتند.

حالا فیس‌بوک راهی جز راضی کردن این شرکت و درواقع، خرید این نشان تجاری ندارد. در همین رابطه، زک شات و جو دارگر که بنیانگذاران MetaPCs محسوب می‌‌شوند، اعلام کردند که با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون دلار، با این واگذاری برند موافقت نخواهند کرد، با این حال منابع نزدیک به فیس‌بوک اعلام کردند که این شرکت معتقد است که از حق و حقوق کافی برای تصاحب این نشان تجاری برخوردارند و درخواست شرکت مذکور برای مالکیت برند Meta هنوز ثبت نشده است.

البته در این میان، خلأهای قانونی زیادی وجود دارد که به شرکتی چند میلیارد دلاری همانند فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا از آنها در جهت اهداف خود سوءاستفاده کند. از جمله این موارد می‌توان به ثبت درخواست در کشوری دیگر و استفاده از آن تاریخ درخواست برای تشکیل پرونده در آمریکا اشاره کرد.

زک شاک، هم‌‌بنیانگذار Meta PCs با انتشار ویدئویی در توییتر به فیس‌بوک طعنه زد و نوشت که MetaPcs اکنون به فیس‌بوک تغییر پیدا کرده است. گفتنی است باتوجه به تغییرات جدید، شبکه اجتماعی فیس‌بوک همچنان با همین نام به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما نام شرکت به متا تغییر کرده است.