۰ نفر

آماده نبودن جهانی برای ارتقا به ویندوز۱۱

۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۴
کد خبر: 567819
آماده نبودن جهانی برای ارتقا به ویندوز۱۱

ویندوز 11دارای برخی معیارهای بسیار دقیق امنیتی است که به TPM 2.0، Secure Boot و یک CPU که به‌وسیله مایکروسافت پشتیبانی شده نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، TPM یک استاندارد بین‌المللی برای رمزپردازنده ایمن است. یک نظرسنجی جالب که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد که از حدود 30میلیون دستگاه مستقر در 60هزار سازمان، بیشتر آنها که اکثرا رایانه‌های شخصی هستند، قابلیت ارتقا به ویندوز11 را ندارند؛ چراکه فاقد معیارهای موردنیاز سیستم بودند. این نظرسنجی از سوی مرکزLansweeper انجام شده و گزارش آن با نام «Windows 11ReadinessAudit» منتشر شده است.

درحالی‌که اکثر این کامپیوترها به لحاظ نرم‌افزاری از 4گیگابایت رم (RAM) لازم برای این کار برخوردار بودند، اما اکثریت (55.6درصد) آنها دارای یک CPU که در لیست پشتیبانی رسمی مایکروسافت قرار داشته باشد، نبودند. حدود یک‌پنجم این رایانه‌های شخصی (19.26درصد) هم در بررسی و چک TPM 2.0 ناکام ماندند.

داده‌های مختلفی هم به‌ویژه برای TPM 2.0 ارائه شده است؛ چراکه هیاهو و بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد. این داده‌ها نشان می‌دهد که تقریبا 20درصد از کارگاه‌های فیزیکی و حدود 5درصد از سرورهای فیزیکی در بخش TPM موفق نمی‌شوند.

این تنها نظرسنجی مربوط به ویندوز11 نیست که اخیرا انجام شده است. یک نظرسنجی که بیش از هزار کاربر بزرگسال کامپیوتر آمریکا در آن شرکت کردند، نشان داد که اکثریت آنها یا از ویندوز11 اطلاعی ندارند یا اهمیتی به آن نمی‌دهند. بیشتر آنها هم تمایلی برای ارتقا به سیستم عامل بعدی ویندوز ندارند.