۰ نفر

جیلی وارد بازار تلفن هوشمند شد

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبر: 566399
جیلی وارد بازار تلفن هوشمند شد

اریک لی، موسس شرکت خودروسازی ژیجیانگ جیلی هولدینگ چین، شرکت جدیدی را مختص تولید تلفن هوشمند تاسیس کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اعلام این خبر بلندپروازیهای موسس شرکت جیلی برای فعالیت در عرصه هایی فراتر از خودروسازی را نشان می دهد.

شرکت جیلی اعلام کرد شرکت جدید که "هوبی شینگجی شیدای تکنولوژی" نام دارد، یک توافق همکاری استراتژیک با منطقه توسعه فناوری و اقتصادی ووهان برای تاسیس دفتر مرکزی خود در این شهر امضا کرده است و در آنجا دستگاههای هوشمند شامل تلفنهای هوشمند خواهد ساخت.

اطلاعات عمومی نشان می دهد که آقای لی در حال حاضر مالک ۵۵ درصد از این شرکت است.

جیلی در بیانیه ای اعلام کرد شینگجی شیدای در بخش تلفنهای هوشمند گران قیمت بازار گوشیها حضور خواهد داشت.

موسس جیلی هم در بیانیه ای گفت: ارتباط نزدیکی بین فناوریها در اتاقک خودرو و فناوریهای تلفن هوشمند وجود دارد. روند مهم در آینده نزدیک، ساخت اکوسیستم کاربری فرا مرزی و فراهم کردن تجربه مولتی اسکرین مناسبتر، هوشمندتر و متصل به شکل بی سیم برای کاربران است.

آقای لی یک چهره شناخته در سرمایه گذاری روی فرصتها است و در مجموعه ای از استارتاپها مانند خودروهای پرنده و تاکسی هوایی سرمایه گذاری کرده تا برای دوران جدید خودروها آماده شود.

علاوه بر خودرو، جیلی یک بانک دانمارکی، یک استارتاپ توسعه دهنده فناوری نرم افزار کنترل خودرو و شرکت جی اسپیس را دارد. جی اسپیس امسال موافقت پکن را برای ساخت ماهواره های مدار نزدیک دریافت کرد که چشمانی در آسمان برای دستگاههای خودران خواهند بود. ابعاد سرمایه گذاریهای وی که اروپا، جنوب شرقی آسیا و آمریکا را دربرمی گیرد، در میان شرکتهای خودروسازی چینی منحصر است.

بازار تلفن هوشمند چین از رونقی که در یک دهه گذشته داشت به وضعیت اشباع رسیده است. فروش گوشی در چین سال گذشته به ۳۳۰ میلیون دستگاه رسید که ۱۱ درصد کاهش سالانه داشت. با وجود انقباض این بخش، برندهای بزرگ سهم بازارشان را پس از تحریم شدن شرکت هواوی از سوی دولت آمریکا و عقب نشینی این شرکت از بازار، افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، شیائومی که رقیب دیرینه هواوی بود، فروش خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش داد و امسال برای نخستین بار دومین برند بزرگ تلفن هوشمند در جهان شد. لی جون، موسس شیائومی در مارس اعلام کرد این شرکت رسما وارد بازار خودروهای برقی می شود و ظرف ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد.