۰ نفر

سرفیس پرو ۸ مایکروسافت معرفی شد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۸:۳۳
کد خبر: 565423
سرفیس پرو ۸ مایکروسافت معرفی شد

مایکروسافت چهارشنبه شب و در جریان کنفرانسی اختصاصی، عضوی جدید تحت‌عنوان سرفیس پرو ۸ را به‌خانواده مدل‌های سرفیس خود اضافه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ محصولی که با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قابل‌توجهی همراه شده و از طراحی جدیدی نسبت به‌مدل‌های قبلی سرفیس‌پرو بهره می‌برد. مهندسان مایکروسافت برای اولین‌بار در این محصول از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با حاشیه‌های کناری بسیار باریک استفاده و آن را به‌ کیبورد جدید و همچنین قلم سرفیس‌اسلیم‌پن‌۲ ارتقایافته، مجهز کرده‌اند.

از دیگر مشخصات سرفیس‌پرو‌۸ می‌توان به‌نمایشگر ۱۳ اینچی پیکسل‌سنس فلو دیسپلی اشاره کرد که نسبت به‌دیگر مدل‌های ۳/ ۱۲ اینچی سرفیس‌پرو، بزرگ‌تر است و از رزولوشن بالاتری نیز بهره می‌برد به‌طوری که طبق گفته مایکروسافت، ۱۱‌درصد بزرگ‌تر شده، از ۵/ ۱۲درصد روشنایی بیشتر بهره می‌برد و رزولوشن آن نیز ۱۱‌درصد بیشتر شده است.

همچنین این نمایشگر از فناوری‌های دالبی‌ویژن و آداپتیو کالر تکنولوژی می‌برد. مایکروسافت اعلام کرد که این نمایشگر، از لحاظ فنی، پیشرفته‌ترین نمایشگری است که تاکنون توسط این شرکت تولید شده است.

همچنین حاشیه‌های کناری نمایشگر نیز کوچک‌تر شده و ظاهری شبیه به‌ سرفیس‌پرو‌ایکس را برای سرفیس پرو ۸ به‌ارمغان آورده است. نرخ رفرش این نمایشگر هم برابر با ۱۲۰هرتز عنوان‌شده که البته به‌صورت پیش‌فرض روی ۶۰ هرتز تنظیم شده که تا ۱۲۰ هرتز افزایش خواهد یافت. به گفته مایکروسافت، در سرفیس‌پرو‌۸ قابلیت جدید Dynamic Refresh Rate ویندوز ۱۱ به‌کار رفته که از عملکردی شبیه به‌قابلیت پروموشن نمایشگرهای اپل برخوردار است و به‌نمایشگر اجازه می‌دهد تا با توجه به‌محتوای در حال نمایش و کاری که انجام می‌دهد، نرخ رفرش مناسب را انتخاب و اعمال کند.

همچنین این محصول به ‌کیبرد سرفیس‌پرو سیگنچر و قلم سرفیس‌اسلیم پن‌۲ مجهز شده است. این قلم به‌یک موتور لمسی داخلی مجهز شده که می‌تواند حسی شبیه به‌نوشتن با یک قلم معمولی را برای کاربر به‌ارمغان آورد. همچنین این استایلوس به‌لطف برخورداری از نوک جدید به‌دقت بالاتر و تاخیر واکنش کمتر مجهز شده است.

روی بدنه سرفیس‌پرو‌۸ نیز درگاه‌های متعددی تعبیه شده است. مایکروسافت بالاخره پشتیبانی از درگاه تاندربولت ۴ را به‌این محصول اضافه و درگاه USB-A قدیمی‌ را حذف کرد. این دستگاه از دو درگاه USB-C تاندربولت ۴ و درگاه سرفیس کانکت برای شارژ بهره می‌برد.

این یعنی کاربران می‌توانند سرفیس پرو ۸ خود را به‌چند نمایشگر ۴K متصل کنند، از حافظه اکسترنال با سرعت بالا بهره‌مند شوند یا حتی از یک پردازنده اکسترنال برای تبدیل‌کردن این محصول به‌یک پی‌سی گیمینگ استفاده کنند.

درباره دیگر مشخصات سخت‌افزاری سرفیس‌پرو۸ نیز باید گفت که این محصول در مدل‌هایی مجهز به‌پردازنده‌های نسل یازدهم Core i۷، Core i۵ و حتی Core i۳ قابل انتخاب خواهد بود.

مدل پایه این دستگاه از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد که به‌ترتیب تا ۳۲گیگابایت و یک ترابایت قابل‌ارتقا هستند.

طبق اعلام مایکروسافت، عملکرد پردازشی سرفیس‌پرو‌۸ نسبت به‌سرفیس پرو ۷ تا ۴۰‌درصد سریع‌تر است و توان گرافیکی آن نیز حدود ۷۴‌درصد بالاتر است. درباره باتری نیز باید گفت که سرفیس‌پرو‌۸ از طول عمر باتری ۱۶ ساعته بهره می‌برد. قیمت پایه این دستگاه برابر با ۱۰۹۹دلار تعیین شده و فروش آن از ۵ اکتبر آغاز خواهد شد.

سرفیس‌پرو‌۸ تنها محصول معرفی‌شده در این رویداد نبود و در این مراسم از سرفیس لپ‌تاپ استودیو، نسل جدید سرفیس‌پرو ایکس و گوشی تاشوی سرفیس Duo ۲ نیز رونمایی شد.