۰ نفر

کشف نرم افزار جاسوسی صهیونیست‌ ها، در تلفن ۵وزیر فرانسوی

۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 565326
کشف نرم افزار جاسوسی صهیونیست‌ ها، در تلفن ۵وزیر فرانسوی

تلفن پنج وزیر فرانسوی به نرم افزار جاسوسی پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی آلوده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس اخباری که پایگاه اینترنتی فرانسوی «مِدیاپار» منتشر کرد و دو منبع نزدیک به پرونده امروز جمعه آن را تأیید کردند، تلفن‌های دست کم پنج وزیر فرانسوی و یک دیپلمات وابسته به الیزه به نرم افزار جاسوسی پگاسوس (ساخت رژیم صهیونیستی) آلوده شده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیاپار اعلام کرد بررسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های امنیتی فرانسه نشان می‌دهد این تلفن‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آلوده شده اند و نشانه‌های آلودگی با نرم افزار جاسوسی، که شرکت امنیت سایبری اسرائیلی NSO آن را طراحی کرده، دیده شده است.
وزرای مربوطه، ژان-میشل بلانکه (آموزش)، ژاکلین گورو (انسجام سرزمین ها، وابسته به وزارت کشور)، ژولیئَن دِنورماندری (وزیر کشاورزی از ژوئیه ۲۰۲۰ و وزیر شهرسازی قبل از ۲۰۲۰)، امانوئل وارگون (در حال حاضر وزیر مسکن و پیش از این وزیر محیط زیست) و سباستین لوکورنو (وزیر ماوراءالبحر)، هستند.
یک دیپلمات هسته دیپلماتیک کاخ الیزه نیز که درباره مسائل بین المللی با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه کار می‌کند در این فهرست قرار دارد.
هیچ منبع رسمی درباره این اخبار توضیحی نداده است، اما دو منبع نزدیک به پرونده که خواستند نامشان فاش نشود صحت این اخبار را تأیید کردند.