۰ نفر

انتخاب نمایشگر لپ تاپ متناسب با نیاز شما

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 563644
انتخاب نمایشگر لپ تاپ متناسب با نیاز شما

همه افرادی که بیشترین زمان خود را با لپ تاپ کار می کنند، ساعت های زیادی به ال سی دی لپ تاپ خیره می شوند، بنابراین انتخاب ال سی دی مناسب، چشم را از آسیب محفوظ نگه می دارد. نکاتی مثل اندازه صفحه نمایشگر، رزولوشن، نوع صفحه نمایشگر و نرخ تازه سازی، معیارهای مهمی در خرید ال سی دی مناسب است، صفحه نمایشگر، یکی از معیارهایی است که به لپ تاپ قدرت بیشتری می دهد.

مثلا لپ تاپ های گیمینگ راگ، قدرتمندترین لپ تاپ ایسوس از نظر نمایشگر به حساب می آیند، ما در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم که  بتوانید انتخابی متناسب با کارایی تان داشته باشید.

1

بررسی سایزهای صفحه نمایشگر

انتخاب صفحه نمایشگر اولین نکته ای است که باید در نظر داشته باشید، برای اینکه بتوانید اندازه صفحه نمایشگر را انتخاب کنید، باید ببینید که از لپ تاپ چه انتظاراتی دارید، مثلا ممکن است فردی با لپ تاپ کارهای ساده و روزمره را انجام دهد و سایز نمایشگر شاید حتی خیلی مهم نباشد، اما برای گرافیست ها و گیمرها، یک ضرورت به شمار می آید. نمایشگرها از گوشه مورب صفحه به سمت گوشه پایین معکوس آن، اندازه گیری می شوند، و اندازه ها به  نمایشگرهای سبک 13 اینچی و کمتر، نمایشگرهای متوسط 14 تا 15 اینچی و صفحه نمایشگرهای بزرگتر بیشتر از 17 اینچی دسته بندی می شوند.

انتخاب رزولوشن نمایشگر

وضوح، رزولوشن و شفافیت صفحه نمایشگر به تعداد پیکسل های آن بستگی دارد، اما برخی وضوح صفحه نمایشگرها ممکن است کم و زیاد باشد، رزولوشن های استاندارد صفحه نمایشگر به نمونه های HD 1366 در 763،  Full HD،  1920 در 1080 تقسیم می شوند. از میان آن ها، وضوح نمایشگرهای HD نسبتا خوب و کاربردی است، اما کیفیت چندان قابل توجهی ندارد و Full HD بیشترین میزان شفافیت را به خود اختصاص می دهد، اما مصرف برق زیادی دارد. به طور کلی هر چه وضوح تصاویر بیشتر باشد، امکان دیدن جزئیات تصاویر بیشتر می شود در نتیجه، خروجی بهتر خواهد بود، به همین علت افرادی مثل گرافیست ها به وضوح دید دقیق تری نیاز دارند.

2

بهترین نوع صفحه نمایشگر

یکی از مهم ترین معیارهایی که در کیفیت صفحه نمایشگر تاثیر دارد، نوع کیفیت آن است. انواع مدل های نمایشگر به TN,IPS,OlED است. IPS گزینه خوبی برای گیمرها به شمار می روند و نقطه ضعف  آن نرخ تازه سازی 60 هرتزی است. زاویه دید مناسبی دارد، و از دقت و بازتولید رنگ خوبی برخوردار است. نسبت به پنل TN گرانتر است، اما پنل TN زاویه دید، دقت ضعیف و بازتولید رنگ کمتری دارد و به دلیل نرخ تازه سازی پایین، انتخاب مناسبی نیستند، نمایشگرهای OLED رقابتی ترین پنل صفحه نمایشگر در بازار هستند، ابتدا در ال سی دی های تلویزیون ها به کار می رفتند، اما امروزه در لپ تاپ ها هم دیده می شوند، که با داشتن ویژگی هایی چون بازتولید رنگ های واقعی تر، دقت فوق العاده و زاویه دید خوب، بهترین پنل به حساب می آیند. لپ تاپ Lenovo Thinkpad X1  از تکنولوژی Led بهره مند است.

3

کدام انتخاب شماست، صفحه نمایش لمسی یا غیر لمسی

اگر مقاله می نویسید و کارهایی مانند ارایه تحقیقاتی و یادداشت برداری در جلسه را انجام می دهید، لپ تاپ 2 در 1 بهترین انتخاب برای شماست. این لپ تاپ عملکرد ترکیبی دارد، به این صورت که می توانید با جدا کردن صفحه کلید از دستگاه، آن را به تبلت تبدیل کنید و در حقیقیت با صرف یکبار هزینه، شما صاحب دو دستگاه هستید، اگر لپ تاپ 2 در 1 انتخاب شما باشد، قطعا به صفحه نمایش لمسی نیاز دارید. با وجود مزایا و راحتی که دارند، اما مصرف برق زیاد و هزینه بالای دستگاه، نکات قابل تاملی هستند که باید راجع به آن ها بیشتر بررسی کنید، از طرفی دیگر این صفحه نمایشگرها نور زیادی را منعکس می کنند که به چشم آسیب می زند.

نرخ تازه سازی صفحه نمایشگر

سرعت به روز رسانی تصاویر بر روی نمایشگر را نرخ تازه سازی می گویند، هر چه این عدد بالاتر باشد، تصاویر با سرعت بیشتری نمایش داده می شوند، بهترین سرعت نرخ تازه سازی 120 هرتز است که این عدد بهترین انتخاب برای گیمرها به شمار می رود، اما به طور معمول این نرخ در لپ تاپ های معمولی 60 هرتز است. برای بررسی بهترین برند لپ تاپ می توانید به فروشگاه اینترنتی لیپک، بزرگترین فروشگاه محصولات دیجیتالی مراجعه کنید و قیمت برندهایی مانند قیمت لپ تاپ اچ پی، ال جی، ایسوس، مایکروسافت و هواوی را جستجو کنید.

میزان روشنایی صفحه نمایشگر

اگر زیر نور مستقیم آفتاب کار می کنید، قطعا به یک صفحه نمایشگر روشن نیاز دارید، میزان روشنایی صفحه نمایشگر، تصاویر با کیفیت تر و روشن تر را به نمایش می گذارد و 250 نیت بهترین درجه روشنایی برای صفحه نمایشگر است، به این صورت که عدد بیشتر نشانه، درخشان بودن صفحه به شمار می رود، و اگر به دنبال کیفیت فوق العاده صفحه نمایشگر هستید، 300 نیت بهترین اندازه روشنایی صفحه نمایشگر است. خرید اینترنتی لپ تاپ ایسر ، ایسوس، هواوی، لنوو و برندهای معروف لپ تاپ به شما امکان مقایسه راحت تر و سریع تر انواع محصولات ایسر را به شما می دهد.