۰ نفر

اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می‌ شود

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 562300
اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می‌ شود

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رییسی رییس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا امروز برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رییسی رییس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا امروز بعدازظهر برگزار می‌شود.

آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت حسن روحانی 22 تیرماه برگزار شده بود که در آن مصوبات 8 سال گذشته این شورا، اقدامات مبتنی بر این مصوبات و اثراتی که این اقدامات در گسترش و رشد کمی و کیفی فضای مجازی داشته است، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم و نیز نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا همواره مورد انتقاد کارشناسان و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها قرار داشت. بر اساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی جلسات این شورا باید هر سه هفته یک بار برگزار شود اما در 8 سال گذشته این مهم محقق نشد.

امروز در نخستین جلسه برگزاری این شورا در دولت سیزدهم، قرار است سیاست‌های حاکمیتی در حوزه فضای مجازی برای 4 سال آینده مورد بحث و بررسی اعضا قرار گیرد.

طبق حکم رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای عالی فضای مجازی در سال 1394، شورای عالی فضای مجازی وظیفه رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تحولات در این فضا در سطح ملی و بین‌المللی، ‌ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف ذی‌ربط در ابعاد علمی، فنی، ‌اقتصادی، ‌بازرگانی، ‌حقوقی، انتظامی، ‌امنیتی و دفاعی مرتبط با فضای مجازی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط را برعهده دارد.