۰ نفر

هاست لاراول پارس وب سرور

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 552138
هاست لاراول پارس وب سرور

به جرات می توان گفت هنوز هم هیچ زبان برنامه نویسی در دنیا به خوبی PHPفراگیر نشده است طبق بررسی هایی که انجام شده حدود 58 درصد سایت های دنیا به زبان PHP نوشته شده اند.

زمانی این موضوع ارزشمند می شود که بدانیم صد ها زبان برنامه نویسی در دنیا وجود دارد.بین تمام فریم ورک های  PHPیک فریم ورک از محبوبیت خارق العاده ای برخوردار هست!

لاراول ...

1

اما در ابتدا منظور از فریم ورک چیست؟

فریم ورک یک ساختار کلی برای نوشتن هر زبان برنامه نویسی می باشد که یک برنامه نویس باید طبق قواعد و چارچوب مشخص شده ی آن عمل کند که کار را برای برنامه نویس راحت تر می کند.فریم ورک همچنین جلوی نوشتن کدهای تکراری را می گیرد که خود عاملی برای استفاده از آن به جای زبان خام برنامه است.

لاراول چیست و ویژگی های آن:

لاراول محبوب ترین فریم ورک PHP  هست که از زمان انتشار به سرعت به اولین گزینه برنامه نویسان برای نوشتن برنامه های پیچیده تبدیل شد که با هر بار بروزرسانی قابلیت های جدید و خوبی به آن اضافه شد.

لاراول متن باز بوده که شما را قادر می سازد که تغییرات مورد نیاز را طبق نظر خود بر روی آن اعمال کنید. راه اندازی بسیار سریع و امنیت بالا که فقط باید برنامه نویس باشید تا کامل درک کنید امنیت بالا چقدر در برنامه نویسی اهمیت دارد.

در این فریم ورک از کد های تو در تو اجتناب شده است که سردرگمی برنامه نویس را کمتر می کند و کاربر با تست های بسیار ساده می تواند بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دهد. این فریم ورک با دیتابیس ارتباط برقرار می کند و اجرای دستورات در آن ساده و راحت می باشد.

سیستم مسیردهی routing در این فریم ورک به صورت اختصاصی توسعه پیدا کرده است و روند های معمولی مانند احراز هویت که برنامه نویسان اجرا می کنند به سادگی قابل انجام است. در کنار تمام این مزایا باید بروزرسانی آسان آن را هم اضافه کرد.

هاست لاراول پارس وب سرور:

پارس وب سرور با نگاهی دقیق به نیاز های برنامه نویسان لاراول دست به تحولی شگرف زد و با راه اندازی هاست لاراول چه در لوکیشن ایران و چه در اروپا گام مهم و اساسی را در این خصوص برداشت.

برنامه نویسان لاراول برای راه اندازی پروژه های خود همواره باید سرور تهیه می کردند و علاوه بر هزینه بالای خود سرور و کانفیگ پیچیده و دشوار ، همواره دغدغه پشتیبانی و بک آپ گیری از داده های مهم خود را داشتند.

پارس وب سرور با کانفیگ خاصی که بر روی سرور ها اعمال کرد این هاست را معرفی کرد که در مدت زمان بسیار کوتاه شاهد استقبال برنامه نویسان این فریم ورک قرار گرفت.

ویژگی هاست لاراول پارس وب سرور:

این هاست بخاطر کانفیگ خاص خود تقریبا تمام پروژه های لاراولی را به خوبی ساپورت می کند و در هیچ مرحله ای کاربر خلا سرور را حس نخواهد کرد اگر بخواهیم به صورت مختصر جزئیاتی  از ویژگی های این هاست را لیست کنیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

1- امکان دسترسی به دستورات کامپوزر و آرتیسان

2- امکان دسترسی به گیت و پوش کردن پروژه

3- دسترسی به سی پنل و بک آپ گیری منظم

4- قرارگیری داده ها در سرور هایی با هارد NVME

5- دسترسی به ssh

 

2

همانطور که در ویژگی ها بیان شد این هاست ها از دستورات کامپوزر و آرتیسان پشتیبانی می کنند این دستورات را به صورت خلاصه خدمت شما معرفی میکنیم.

Composer :

کامپوزر یک ابزار مدیریت وابستگی در PHP  می باشد که به شما این امکان را می دهد که کتابخانه هایی را که پروژه شما به آن وابسته هست را اعلام کنید و کامپوزر آن را برای شما نصب و یا بروزرسانی می کند.

فرض کنید شما یک پروژه دارید که به کتابخانه های مختلفی وابستگی دارد کامپوزر به شما این امکان را می دهد کتابخانه های وابسته را به آن اعلام کنید و خود آن می فهمد باید چه نسخه هایی را نصب و یا بروزرسانی کند و تمام این ها به یک دستور بستگی دارد.

  شاید کامپوزر ایده جدیدی نباشدو به شدت الهام گرفته از node npm  و  ruby bundler باشد اما به شدت برای پروژه های لاراولی کاربردی هست.

Artisan :

 Artisan  یکسری دستورات مفید است که می توانند در هنگام ساخت برنامه به شما کمک کنند . آرتیسان اعمال تغییرات را ساده می کند ، با کمک آن کاربر می تواند دیتابیس خود را با تغییرات جدید همگام کند ، سایت را فعال و یا غیر فعال کند و همینطور کلید امنیتی برای کوکی و سشن های برنامه ایجاد کند .

در کنار تمام این موارد گام مهم دیگر آماده سازی ویدئو های آموزش راه اندازی پروژه های لاراولی بود که کاربر پروژه خود را به بهترین و امن ترین شکل ممکن راه اندازی کند.

هدف نهایی:

شاید گام پایانی بعد از راه اندازی این هاست تهیه ویدئو های آموزشی جهت ران کردن پروژه ها و آشنایی بیشتر برنامه نویسان با این سرویس بود تا کاربرانی که هاست لاراول را تهیه کردند به خوبی و سادگی بتوانند با هاست کار کنند و در سریعترین زمان ممکن پروژه خود را در بستر سرور راه اندازی کنند.

در کنار همه این موارد پارس وب سرور هیچ گاه از وظیفه خود که پشتیبانی 24 ساعته و بدون وقفه بود دریغ نخواهد کرد و کاربرانی که در راه اندازی پروژه خود دچار مشکل هستند می توانند درخواست دهند تا کارشناسان پارس وب سرور به طور کاملا رایگان پروژه را بارگذاری کنند این یک وظیفه و تعهد اخلاقی هست که همواره رعایت می شود.