۰ نفر

هواوی و ال جی از جمع پنج شرکت برتر سازنده گوشی هوشمند حذف شدند

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 551128
هواوی و ال جی از جمع پنج شرکت برتر سازنده گوشی هوشمند حذف شدند

براساس تحقیقات جدید شرکت‌های هوآوی و ال جی از جمع ۵ شرکت برتر سازنده گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ حذف شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاهش محصولات هواوی و خروج برنامه ریزی شده ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند، راه را برای دیگر فروشندگان هموار می‌کند تا رتبه خود را در سهم بازار جهانی تقویت کنند. بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی شرکت تحقیقاتی IDC  هیچ یک از شرکت‌های چون هوآوی و ال جی که فروش محصولاتشان رو به کاهش است، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱  از بین  پنج شرکت برتر گوشی‌های هوشمندحذف شده‌اند.

 سامسونگ در سه ماهه اول و پس از آن شیائومی، اپل، اوپو و ویوو رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند و بازار جهانی به طور کلی با رشد ۱۳.۲ درصدی سالانه به ۳۱۳.۲ میلیون محموله رسید. در حقیقت، موفقیت شیائومی در برابر اپل را می‌توان به کاهش اهمیت هوآوی و ال جی  نسبت داد. با این حال، فروشندگان اعلام کردند که سهم بازار به منطقه بستگی دارد و دو فروشنده به ترتیب در چین و ایالات متحده شکاف ایجاد می‌کنند.

نقش چین در رشد باورنکردنی اپل در سه ماهه اخیر قابل انکار نیست. هوآوی سهم قابل توجهی در بخش رده بالای چین داشت و با افت شدید آن، اپل بهترین گزینه برای مصرف کنندگان در این بخش باقی ماند. در سه ماهه گذشته (۱Q۲۱)، اپل ۷۲ درصد از سهم ۸۰۰ دلار آمریکا (و بالاتر) را در چین به دست آورد و هوآوی تنها به ۲۴ درصد کاهش یافته بود. این نشانه واضحی است که سایر شرکت‌های سهیم در این بازار این بخش قیمت را نقض نکرده اند.

با توجه به تمرکز همه مارک‌های چینی در مناطقی مانند اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا، رقابت فقط برای امثال سامسونگ و دیگر شرکت‌ها شدیدتر خواهد شد.

هواوی و ال جی