۰ نفر

وزارت دادگستری آمریکا؛

عامل رخنه به ایمیل‌ دادستان‌ های فدرال آمریکا هکرهای روس است

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷
کد خبر: 549672
عامل رخنه به ایمیل‌ دادستان‌ های فدرال  آمریکا هکرهای روس است

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد هکرهای روس عامل هک سولار ویندز، سال گذشته به حساب‌های ایمیل دفاتر برخی از برجسته‌ترین دادستان‌های فدرال آمریکا رخنه کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که به ۸۰ درصد از حساب‌های ایمیل مایکروسافت که توسط کارمندان چهار دفتر دادستانی ایالات متحده در نیویورک استفاده می‌شد، رخنه شده است.

بر اساس این گزارش، در این عملیات جاسوسی سایبری در مجموع به ۲۷ دفتر دادستانی آمریکا رخنه و در هر یک از آنها حساب ایمیل دست‌کم یک کارمند هک شده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، هک این ایمیل ها  بین تاریخ ۷ مه تا ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت تا دی ماه ۱۳۹۹) روی داده و تمام ایمیل های ارسال شده، دریافت شده، ذخیره شده و فایل های پیوست آنها در دسترس هکرها قرار گرفته است.

وزارت دادگستری جزئیات بیشتری در این زمینه و تأثیر چنین هک شدن های در پرونده های جاری ارائه نکرد.

اعضای کنگره آمریکا از دولت بایدن به دلیل عدم به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه ابراز ناامیدی کرده اند.

جنگ سایبری میان آمریکا و روسیه بالا گرفته و واشنگتن نگران افشای اطلاعات محرمانه دولتی و تجاری خود و ناتوان از جلوگیری از این رخنه ها است.

چندی پیش نیز خبرگزاری رویترز گزارش داد مایکروسافت اعلام کرده است شاهد حملات سایبری گروه نوبلیوم به آژانس های دولتی، اندیشکده ها، سازمان های غیر دولتی و مراکز مشاوره بوده است.

بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، این موج از حملات نزدیک به ۳ هزار حساب ایمیل را در بیش از ۱۵۰ سازمان هدف قرار داده است. درحالیکه سازمان ها و نهادها در ایالات متحده آمریکا هدف حملات بیشتری قرار گرفتند، اما اهداف دیگری نیز در دست کم ۲۴ کشور دنیا وجود داشتند.

به ادعای شرکت مایکروسافت، نوبلیوم در کشور روسیه همان بازیگری است که حملات سایبری به مشتریان شرکت نرم افزاری سولار ویندز در سال ۲۰۲۰ را انجام داد.

هک سولار ویندز که به ده‌ها شرکت خصوصی و اندیشکده و حداقل ۹ نهاد دولتی آمریکا رخنه شده بود، برای اولین بار در اواسط سپتامبر علنی شد.

دولت بایدن در ماه آوریل در واکنش به هک سولار ویندز و متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرد؛ اتهاماتی که روسیه آن را رد کرده است. اخراج ده دیپلمات روسیه، از جمله نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی آن کشور، بخشی از این تحریم‌ها بود.