۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رکوردشکنی اپل +اینفوگرافیک

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 549581
رکوردشکنی اپل +اینفوگرافیک

شرکت اپل پس از به پایان بردن قدرتمند سال 2020 که توانست در سه ماهه چهارم رکورد درآمد و سود قبلی خود را بشکند همچنان با ارزش‌ترین شرکت جهان در سال2021 است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ هفته گذشته شرکت اپل، سازنده آیفون، گزارش فصل جدید مالی خود را اعلام کرد که بر اساس آن 36 درصد رشد درآمد ثبت کرده است. اپل در سه ماهه ژوئن امسال قوی‌ترین سه ماهه خود در بخش درآمد فروش را تجربه کرده است چنانچه تقریباً رکورد قبلی این شرکت از نظر سود سه ماهه نسبت به ژوئن سال قبل دو برابر شده است.

اپل در هر دسته از محصولات تولیدی خود رشد دو رقمی داشته است از جمله آیفون، خدمات و پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی. این در حالی است که فروش آیفون به دلیل محبوبیت آیفون12، درآمد این شرکت را نه تنها به رکورد همیشگی 17.5میلیارد دلار در سه ماهه گذشته رساند بلکه 700میلیون دلار درآمد این شرکت را افزایش داد.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل گفت: در این سه ماهه، تیم ما با به اشتراک گذاشتن محصولات جدید قدرتمند با کاربران خود، دوره‌ای از یک نوآوری بی‌نظیر بنا نهادند. در زمانی که استفاده از فناوری برای اتصال مردم در هر نقطه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. وی نسبت به روند رو به رشد مصرف و اقبال مصرف کنندگان از جمله در ایالات متحده و سایر مناطق جهان اظهار خوش‌بینی کرد.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، درآمد حاصل از محل فروش تلفن همراه آیفون در سه ماهه گذشته کمتر از نیمی از درآمد اپل را به خود اختصاص داده است و "خدمات" این شرکت در حال حاضر، دومین عامل فروش کل است. شرکت اپل در 9 ماهه نخست سال مالی جدید توانست با درآمد خالص 74.1 میلیارد دلار، رکورد قبلی 59.5 میلیارد دلاری خود را که به سال 2018 بازمی‌گردد ، پشت سر بگذارد.

رکوردشکنی اپل