۰ نفر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد؛

امشب؛ آخرین مهلت رجیستری تبلت ها

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبر: 549248
امشب؛ آخرین مهلت رجیستری تبلت ها

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آخرین مهلت رجیستری تمام برندهای تبلت پایان روز جمعه هشتم مرداد ماه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی نیا در پاسخ به نحوه رجیستری و زمان پایان این طرح اظهار کرد: دارندگان تبلت برای رجیستری و ارتباط با شبکه اپراتوری کشور، تا ساعت ۲۳:۵۹ جمعه هشتم مرداد ماه فرصت دارند. قاعدتا ضرورت دارد که نسبت به انداختن سیم کارت داخل تبلت‌ها بدون محدودیت از هر نوع برندی که باشد، اقدام کنند.

او بیان کرد: در ادامه برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک به یکی از نزدیکان خود را انجام دهند. ضرورتا این کار بایستی با سیم کارتی که در اختیار و مدیریت افراد است، صورت بپذیرد. نکته بعدی این است که کسبه دقت کنند و به این مطلب اکتفا نکنند که ید قبلی که از آن این تبلت را خریداری کرده اند، قبلا این اقدام را انجام داده و تبلت را رجیستر شده است؛ خیر به هیچ وجه چنین نیست.

او افزود: برای اینکه بتوانند رویه را انجام دهند و انتقال مالکیت را نهایی کنند، باید با سیم کارتی که مدیریت آن در اختیار آن‌ها قرار دارد، سیم کارت را قرار داده و برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک را انجام دهند.

دهقانی نیا در ادامه تصریح کرد: بعد از این اقدام باید از شناسانده شدن محصول به شبکه بی سیم اپراتوری کشور اطمینان حاصل کنند. این اقدام شامل دو گام است. در ابتدا باید IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) را یاداشت کنند. IMEI تبلت و هر تجهیزی با کد دستوری #۰۶#* نمایش داده می‌شود. سپس باید IMEI را به کد دستوری #۷۷۷۷* ارسال می‌کنند؛ چند گزینه دارد که یکی از آن‌ها استعلام است.IMEI را در این گزینه ثبت کرده و منتظر پاسخ باشند.

قبل از خرید تبلت از اصالت آن اطمینان پیدا کنید

او افزود: پاسخ آن نیز قاعدتا مبنی بر این محتواست که این تجهیز و تبلت در دوره رویت، رویت شده و یا در حال رویت است. قطعا بعد از این تاریخ، مردم باید دقت کنند که برای خرید هر نوع تبلت، قبل از پایان معامله و پرداخت وجه تجهیز حتما ابتدا استعلام اصالت کالا گرفته شود. در واقع طی یک پیامک یا کد دستوری #۷۷۷۷* این محتوا نشان داده شود که تجهیز خریداری شده، به صورت رسمی وارد کشور شده و قانونی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: شرکت وارد کننده شرکت (الف) است و شرکتی که خدمات را ارائه می‌کند، شرکت (ب) است. تاریخ ارائه خدمات پس از فروش نیز از این تاریخ آغاز می‌شود. تمام مردم اطلاع دارند که تمامی این تجهیزات طبق قانون ۱۸ ماه دوره خدمات پس از فروش دارند؛ بنابراین حتما نسبت به این موارد توجه کافی و لازم صورت بپذیرد.

او در پایان تاکید کرد: برخی از افرادی که اولیای دانش آموزان هستند و در دوره کرونا به شبکه شاد کشور متصل شده اند؛ دقت کنند و بر این باور نباشند که، چون در گذشته به شبکه شاد متصل بوده اند، دیگر نیازی نیست که این رویه‌ها را انجام دهند. خیر، ضرورتا باید این رویه صورت بپذیرد. حتی دانشجویان، مربیان و اساتید دانشگاه که با این تبلت‌ها کار می‌کنند به جهت آسایش خود و اینکه در کارتابل خود این تجهیزات را مشاهده کنند، نسبت به انداختن سیم کارت، برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک اقدام کنند.