۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۵مزایای فناوری در تجارت

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 547598
۵مزایای فناوری در تجارت

پیشرفت در دنیای تجارت امروز لزوماً به معنای دارابودن بزرگ‌ترین شرکت یا پذیرفتن جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری نیست، بلکه به این معناست که تجهیزات فناوری مناسب را برای تأثیر عمیق بر فعالیت‌های روزمره کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین،  در این جا ۵ مزیت فناوری بیان شده که باید سعی کنید به دنبال هرگونه تغییر در فناوری اطلاعات در کسب‌وکار خود باشید.

اتوماسیون و بهره‌وری

مشاغل کوچک‌تر می‌توانند با سرعت و چابکی بیشتر و پاسخ سریع‌تر به تغییرات، با کسب‌وکارهای بزرگ رقابت کنند. فناوری اطلاعات می‌تواند با توسعه فرآیندهای خودکار، کارایی شرکت شما را بهبود بخشد و با کاهش خطاهای انسانی همراه باشد.

با استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری و سایت‌های مدیریت تماس، حسابداری شرکت و پیگیری فروش می‌تواند به‌صورت خودکار انجام شود.

به نوبه خود، صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند بر استراتژی کلی کسب‌وکار خود تمرکز کنند و کارکنان آنها آزاد هستند تا در موارد دیگر کار کنند درحالی‌که رایانه گزارش‌های آنها را اجرا می‌کند، پرس‌وجوها را سرجمع می‌کند و پروژه‌ها را ردیابی می‌کند. این امر منجر به یکی از بزرگ‌ترین مزایای اتوماسیون و فناوری در مشاغل می‌شود؛ بهره‌وری.

تعاملات و همکاری

ارتباطات در دنیای تجارت امری ضروری است و یکی از اصلی‌ترین مزایای فناوری برای تجارت ثروت منابع موجود، برقراری ارتباط سریع و مؤثر است.

با افزایش پذیرش مشاغل دستگاه‌های محاسبات سیار (لپ‌تاپ، تبلت و غیره...) و نرم‌افزارهایی مانند Voice over Internet Protocal (VOIP)، سیستم‌های ابری و تماس‌های کنفرانسی اسکایپ، نقش مؤثری در کمک به کارمندان دارند که می‌توانند در مسافت‌های دور و طولانی و تقریباً همه‌جا کار کنند.

انجام این کار باعث کاهش هزینه‌های سفر و دستیابی به زمان لازم برای شروع جلسات و باعث بهبودی در کارایی خواهد شد.

ذخیره‌سازی ایمن

برخی از فناوری‌ها مانند رایانش ابری، ذخیره اطلاعات را ایمن و آسان خواهند کرد که از سوابق ارزشمند شرکت محافظت می‌کند و درعین‌حال نیاز به نگهداری سرور را به حداقل می‌رساند.

از آن جا که شما اطلاعات را در چندین سرور قدرتمند بارگیری می‌کنید، این امر باعث می‌شود سنگینی کار را کم کند، به این معنا که دیگر نیازی نیست نگران مشخصات رایانه شخصی یا صدمه به سرور باشید.

با بیشتر برنامه‌های ابری، شما فقط هزینه داده‌هایی را که استفاده می‌کنید پرداخت می‌کنید که به‌راحتی می‌تواند هزینه‌های IT را در تجارت شما کاهش دهد.

محافظت از اطلاعات

داده‌های ناامن می‌توانند موقعیت و اعتبار شرکت‌های رقابتی را از بین ببرند و هزاران هزینه را برای آنها به بار بیاورند. سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Drop Box می‌توانند اطلاعات شرکت را تنها با دسترسی به کاربران خاص در شرکت، از برداشت، افزودن یا تغییر اسناد، ایمن نگه دارند. این امر احتمال هک، خراب‌کاری و جاسوسی را کاهش می‌دهد.

پس‌انداز مالی

بزرگ‌ترین مزیت فناوری در تجارت که باید به‌نوعی از تمام مزایای فوق حاصل شود، پس‌انداز مالی است که به طور یکسان برای مشاغل کوچک و شرکت‌های بین‌المللی ارائه می‌شود.

افزایش بهره‌وری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با تعداد کارگر کمتری کار کنند و هزینه‌های حقوق و دستمزد را که به طور معمول هزینه محسوب می‌شوند را کاهش دهند.

پیشرفت در ارتباطات می‌تواند هزینه‌های سفر را کاهش دهد. ذخیره اطلاعات می‌تواند هزینه‌های انبار یا نگهداری سرور را کاهش دهد. با استفاده از بهترین فناوری برای تجارت خود باید هزینه‌های مالی شرکت را کاهش داده و شرکت خود را برای پیشرفت در مسیر موفقیت تنظیم کنید.

چگونه فناوری شرکت را برگزینیم

برای این‌که از مزایای فناوری در تجارت خود بهره‌مند شوید، ابتدا باید فناوری فعلی شرکت را دررابطه‌با نیازهای فعلی و آینده کسب‌وکار خود بررسی کنید. از خود سؤال کنید؛

  • چه کسی از سیستم‌های IT موجود شما استفاده می‌کند و آنها چه کاری را انجام می‌دهند؟
  • عملکرد فعلی شما چقدر کارآمد است؟
  • آیا تنگناهایی وجود دارند که مشکلی ایجاد کنند؟
  • آیا کارکنان در کارهایی با اهمیت کم، کار می‌کنند؟
  • آیا شما در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستید؟
  • آیا روش‌هایی برای کار سریع‌تر یا کارهایی وجود دارد که می‌توانند به‌صورت خودکار عمل کنند؟
  • آیا فناوری فعلی شما ازرده‌خارج شده است یا مشکلاتی را به دنبال دارد؟
  • آیا نیازها یا فرآیندهای کسب‌وکار شما در آینده نزدیک تغییر می‌کند؟

هنگامی‌که این سؤالات را بررسی کردید، باید تصویری واضح از هر مساله‌ای داشته باشید که با ورود فن آوری جدید به محل کار شما قابل‌حل است...