۰ نفر

شارژ گجت ها با کمک انگشتان دست! + عکس

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 544977
شارژ گجت ها با کمک انگشتان دست! + عکس

دانشمندان کارآمدترین دستگاه تامین انرژی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند روی نوک انگشتان دست قرار بگیرد و دستگاه‌های مختلف را شارژ کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیه‌گو دریافتند که یک نوار نازک و انعطاف‌پذیر می‌تواند با استفاده از عرق افراد انرژی لازم برای شارژ دستگاه‌های پوشیدنی و سایر دستگاه‌ها را فراهم کند.

به گزارش ایندیپندنت، این نوار نازک، علاوه بر تولید انرژی از عرق افراد می‌تواند انرژی اضافی تولید شده از وارد شدن فشار کم به انگشتان حین فعالیت‌هایی مثل تایپ کردن و نواختن پیانو را نیز جمع‌آوری کند.

جوزف وانگ(Joseph Wang)، استاد مهندسی نانو در دانشگاه سن‌دیگو می‌گوید: از این نوار نازک می‌توان در فعالیت‌های روزمره در خانه و محل کار استفاده کرد. هدف ما این است که این فناوری به طور طبیعی برای افراد کار کند.

پروفسور وانگ و همکارانش آن را در ذخیره انرژی خارق‌العاده می‌دانند زیرا برای تامین انرژی احتیاج به نور خورشید و یا انرژی جنبشی ندارد.

نوک انگشتان بهترین مکان برای قرار دادن این سیستم است زیرا بیشترین تجمع غدد عرق در این مکان‌ها قرار دارد.

61978189

 این دستگاه‌ها می‌تواند ۳۰۰ میلی‌ژول انررژی در هر سانتی‌متر مربع تولید کنند و گامی مهم به سوی پیشرفت منابع تولید انرژی متصل به بدن هستند که پیش از این برای به دست آوردن انرژی نیاز به انجام حرکات شدید ورزشی یا حرکتی داشتند.

به عنوان بخشی از آزمایش محققان از این دستگاه برای انرژی دادن به یک حسگر ویتامین ‌C استفاده کردند. آن‌ها ادعا می‌کنند که از این سیستم می‌توان برای تامین انرژی دستگاه‌های دیگر مانند حسگر گلوگز نیز استفاده کرد.

آقای لو یین(Lu Yin)، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: ما می‌خواهیم این دستگاه را به صورت یک دستگاه پوشیدنی مانند دستکش ارائه کنیم.

این تحقیقات در روز سه‌شنبه در مجله‌ی "Joule" به چاپ رسیده است.