۰ نفر

تعطیلی بیش از ۸۰۰ فروشگاه در سوئد با حمله سایبری

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 542141
تعطیلی بیش از ۸۰۰ فروشگاه در سوئد با حمله سایبری

حمله سایبری به یک فروشگاه زنجیره‌ای در سوئد، بیش از هشتصد شبعه آن را به تعطیلی کشاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از حمله سایبری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای «کوپ» در کشور سوئد، بیش از هشتصد شعبه آن به ناچار تعطیل شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، این حمله سایبری از روز جمعه موجب فلج شدن عملکرد این فروشگاه‌ها شده و به نظر می‌رسد این اختلالات همچنان ادامه داشته باشد.

برخی رسانه‌های سوئدی گزارش کرده‌اند که اختلال در عملکرد این فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با اخاذی سایبری روز جمعه از شرکت فناوری اطلاعات «کاسیا» در میامی آمریکا مرتبط باشد.

این شرکت آمریکایی پس از آنکه مورد حمله سایبری قرار گرفت اعلام کرد که به ناچار باید تمام سرورهای خود را خاموش کند تا از ۳۶ هزار مشتری خود در نقاط مختلف جهان محافظت کند.

شرکت «هانترس لبز» (Huntress Labs) اعلام کرد این هک شرکت فناوری «کاسیا» (Kaseya) مستقر در فلوریدا را هدف قرار داد و بعد از طریق شبکه‌هایی که از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر شد. شرکت هانترس لبز همچنین ادعا کرد معتقد است گروه باج افزاری  «رِویل»  (REvil) مرتبط با روسیه مسئول این حمله است.

شرکت فناوری کاسیا همچنین اعلام کرد که شرکت‌های معدودی تحت تاثیر قرار گرفتند، اما شرکت هانترس لبز گفت تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت متاثر شده‌اند و این تعداد در حال افزایش است.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

روز پنجشنبه چند نهاد امنیتی از جمله آژانس امنیت ملی، وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به همراه مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس مدعی شدند جاسوسانی از ارتش روسیه، به ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا رخنه کرده و تلاش کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور مداخله کنند.

روز جمعه سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد امیدوار است آمریکایی‌ها از طرح ادعاهای بی‌اساس دست برداشته و در عوض بر روی همکاری با روسیه برای مبارزه با جرائم سایبری تمرکز کنند.