۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

رجیستری کردن گوشی‌ ها چقدر سود داشت؟

۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 539518
رجیستری کردن گوشی‌ ها چقدر سود داشت؟

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، قاچاق به میزان ۶.۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای کشور داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز طرح رجستری تبلت گفت: دستاورهای که با هویت دار کردن تلفن همراه حاصل شد این بود که حداقل مردم خیلی راحت متوجه می شوند که کدام شرکت تلفن همراه را وارد کرده و کدام شرکت ارائه خدمات می‌کند.

او ادامه داد: شاید در بازار برای ما گارانتی معنا نداشته باشد، ولی در حوزه تلفن همراه با استعلام قبل از خرید خیلی راحت متوجه می‌شوید که  تجهیزات خریداری شده از طرف کدام شرکت می‌بایست ارائه خدمات آن انجام شود.

دهقانی نیا بیان کرد: کاهش ۶.۳ میلیارد دلاری قاچاق در این حوزه با اجرای طرح ریجستری صورت گرفت و بیش از ۱۰ هزار میلیارد درآمد برای حاکمیت بدست آورده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:با توجه به همکاری وزارت ارتباطات، وزارت صمت، اقتصاد و ... فشاری که تامین ارز کالای قاچاق قبل از طرح ریجستری به بازار ارز وارد کرده بود از بین رفت به طوری که ما  قبل از طرح ریجستری ما ۹ درصد واردات رسمی داشتیم، ولی در حال حاضر ۹۹ درصد واردات از مسیر رسمی انجام می شود.