۰ نفر

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد؛

۵ دستاورد طرح رجیستری موبایل

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبر: 538555
۵ دستاورد طرح رجیستری موبایل

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به دستاوردهای طرح رجیستری موبایل، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش 6.3 میلیارد دلاری واردات موبایل قاچاق به کشور شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا دهقانی نیا در مورد دستاوردهای اجرای طرح رجیستری موبایل برای دولت، مردم و حاکمیت گفت: طرح رجیستری موبایل در سه سال گذشته 5 دستاورد مهم به همراه داشته که یکی از آنها تبدیل سهم 90 درصدی قاچاق واردات تلفن همراه به واردات رسمی بوده است. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 90 درصد سهم واردات تلفن همراه قبل از اجرای طرح رجیستری از طریق واردات قاچاق به کشور انجام می شود که بعد از سه سال از اجرای طرح رجیستری موبایل این سبد به واردات رسمی تبدیل شده است. 

وی بیان داشت: به عبارت دیگر اجرای طرح رجیستری باعث کاهش 6.3 میلیارد دلاری قاچاق به کشور شده است. 

دهقانی نیا بیان داشت: همچنین اجرای طرح رجیستری موبایل حدود 10 هزار میلیارد تومان از محل حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی الحساب برای دولت درآمد داشته است. 

وی بیان داشت: اجرای طرح رجیستری موبایل به ثبات نرخ ارز به واسطه کاهش تقاضا در بازار کمرک کرده و از قاچاق تلفن همراه جلوگیری کرده است. 

سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اجرای طرح مذکور از ورود کالای بی کیفیت وغیراستانداد با توجه به اینکه از تمامی تجهیزات وارداتی این حوزه تست سلامت اخذ می شود جلوگیری کرده است و موضوع گارانتی کالا را ساماندهی کرده است.