۰ نفر

وزیر ارتباطات؛

انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبر: 526645
انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟

وزیر ارتباطات با بیان این‌که برخی از افراد نسل قدیم، حاضر نیستند صندلی‌ها را به دیگر نسل‌ها بدهند و سهمی برای ارزش‌ها و نگرش‌های آنان قائل نیستند، گفت: این انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟

به گزارش اقتصادآنلاین ، «محمدجواد آذری جهرمی» در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار ویدیویی نوشت: کودکان در گهواره‌ سال ۴۲، شدند جوانان شگفتی آفرین انقلاب. بعد از آن، نسلی از همان‌ها سکان‌های مدیریتی را در عرصه‌های مختلف کشور به دست گرفتند.

وزیر ارتباطات افزود: نسل جوانان انقلاب مدام پیرتر شدند و چون غالب صندلی‌های مدیریتی صرفا بین همان نسل جابه‌جا می‌شود، میانگین سن کابینه‌ها و مناصب مدیریتی، همراه آن‌ها پیرتر می‌شود. پس خیلی برایمان عجیب نیست که از دولتِ چهارمِ بعد از انقلاب، هر دوره سن کابینه حدود ۳ تا ۴ سال پیرتر شده است!

وی تاکید کرد: این نسل (با بیش از ۵۵سال سن) که حالا سهم‌شان به حدود ۱۵ درصد از کل جمعیت ایران رسیده است؛ هنوز حدود ۸۵ درصد پست‌های مدیریتی را در کشور در اختیار دارند و احتمالا به غیر از قدرت، در ثروت هم غلبه سهم‌شان چشم‌گیر خواهد بود.

وزیر ارتباطات گفت: «نسل انقلابیونی که نه حاضرند صندلی‌ها را به دیگر نسل‌ها و فرزندان خود بدهند و نه سهمی برای ارزش‌ها و نگرش‌های آنان قائل شوند. این  انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟»