۰ نفر

حرکت سریع جهان به سمت برقی شدن

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 525637
 حرکت سریع جهان به سمت برقی شدن

استارت‌آپ X Mobility Motors که دفتر مرکزی آن در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، 3محصول نخست خود را به بازار عرضه کرده است. اسکیت‌بورد برقی، کیک اسکوتر برقی و دوچرخه برقی تاشو؛ اما شاید اغواکننده‌تر از همه اینها، برنامه‌هایی برای عرضه چند موتورسیکلت برقی در اواخر سال‌جاری میلادی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این استارت‌آپ در سال2018در شهر لس‌آنجلس تاسیس شد تا به مردم کمک کند، به‌راحتی از سمت وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی به طرف نمونه‌های تمام برقی حرکت کنند. نخستین محصولی که این استارت‌آپ تولید کرد، اسکیت‌بورد الکتریکی M1 است.

این وسیله نقلیه سبک، عرشه‌ای تخته‌مانند دارد که از کامپوزیت چوب ساخته شده است و برای حمل‌ونقل راحت‌تر یک دسته نیز دارد. چرخ‌های عقب خانه موتورهای توپی هستند و یک باتری لیتیوم یونی هم زیر عرشه گذاشته شده است. با هر بار شارژ کامل این اکسیت‌بورد، می‌توان حدود 20کیلومتر با آن حرکت کرد و این درحالی است که حداکثر سرعت آن به 36کیلومتر در ساعت می‌رسد. این وسیله توسط یک کنترل از راه دور صورت می‌گیرد.

اسکیت‌بورد M1 هم‌اکنون با قیمت 539دلار پیش‌فروش می‌شود. وسیله بعدی، کیک اسکوتر برقیi1 با ساختار آلیاژ منیزیم برای دوام سبک وزن، یک موتور 300وات برای طی کردن مسافت با سرعتی در حدود 25کیلومتر در ساعت و یک باتری لیتیوم یون است.

این استارت‌آپ می‌گوید که راکبان می‌توانند در ازای 4ساعت شارژ حدود 30کیلومتر مسافت را با این اسکوتر طی کنند. این مدل دارای چرخ‌های 9اینچی جلو و عقب است که با لاستیک‌های آج‌دار و ترمز مکانیکی به بازار عرضه می‌شود و قیمت پایه آن نیز 599دلار خواهد بود.

اگر هنگام ایستادن روی اسکوتر کمی خسته شده‌اید و بدتان هم نمی‌آید که در آخرین کیلومترهای حرکت خود از مقداری نیروی پا استفاده کنید، H1 ممکن است بیشتر به‌کار شما بیاید. این دوچرخه برقی تاشو، برای سفرهایی که شامل حمل‌ونقل عمومی می‌شود، می‌تواند مفید باشد، اما عجیب اینکه استارت‌آپ، هیچ‌چیزی درباره ابعاد ارائه نکرده و تنها می‌دانیم که وزن آن حدود 5/17کیلوگرم است. دوچرخه برقی تاشوی H1 از یک قاب آلیاژ آلومینیومی درجه یک برخوردار بوده و روی چرخ‌های 20اینچی جلو و عقب سوار شده است.

این وسیله نقلیه دارای یک موتور توپی عقب 350واتی و ظرفیت باتری لیتیوم یونی مشابه کیک اسکوتر است. این وسیله ظرف 3ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود و می‌تواند حدود 30کیلومتر مسافت را طی کند. حداکثر سرعت آن نیز تنها 25کیلومتر در ساعت خواهد بود. براساس اعلام استارت‌آپ، قیمت پایه نیز از 869دلار شروع می‌شود. به‌نظر می‌رسد که استارت‌آپ «ایکس موبیلیتی موتورز» هدف اصلی‌اش از ارائه این 3محصول، بازاریابی برقی برای ارائه موتورسیکلت‌هایش باشد که Z1، T1و T2 نام دارند.

در این مرحله، استارت‌آپ چیز زیادی را ارائه نداده است، اما ما می‌دانیم که قاب Z1 دارای لوله‌های فولادی جوش داده شده و ضد‌زنگ‌خوردگی است که با یک موتور 350وات مجهز خواهد شد؛ به همراه یک باتری لیتیوم یون. هرچند هنوز مشخصات خاصی درخصوص آن منتشر نشده است. موتورسیکلت برقیT1 براساس موتورسیکلت‌های کوتاه سبک کافه ساخته شده که قاب اصلی آن شامل لوله‌های فولادی جوش داده شده 40میلی‌متر است. موتورسیکلت T2 اما دارای تایرهای مخصوص خارج از شهر است که این موتورسیکلت برقی را کمی متفاوت‌تر از هم‌خانواده‌های خود می‌کند.