۰ نفر

وضعیت هوش مصنوعی در کشور به تعبیر آذری جهرمی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴
کد خبر: 524479
وضعیت هوش مصنوعی در کشور به تعبیر آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت توسعه هوش مصنوعی در کشور گفت: اگر همدلی‌ها و همکاری‌ها را جایگزین دعواها در زمینه توسعه این علم می‌کردیم، ایران می‌توانست تبدیل به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  محمدجواد آذری جهرمی در اختتامیه سیزدهمین دوره نبرد هوش مصنوعی ( دانشگاه شریف)، آینده دنیا را در گرو توسعه هوش مصنوعی دانست و افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال مدیون توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی است از این رو کشورها در زمینه توسعه این علم با یکدیگر در رقابت هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورها در زمینه هوش مصنوعی، اظهار کرد: در حال حاظر ۴۳ درصد سرمایه‌گذاری کشور امریکا و ۱۳ درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور چین در حوزه هوش مصنوعی است. اختلاف میزان سرمایه‌گذاری این دو کشور به معنای فاصله آنها از یکدیگر نیست بلکه ناشی از نوع رویکرد و نگاه آنها به توسعه هوش مصنوعی است.

جهرمی، با اشاره به وضعیت توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد: در کشور تلاش‌های بسیاری در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه صورت گرفته ضمن آنکه سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی دولت برای توسعه زیر ساخت این فناوری انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر همدلی و همکاری‌ها جایگزین دعواها بر سرتوسعه هوش مصنوعی در کشور می‌شد ایران می‌توانست تبدیل به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری به بیان حرکت برخی از صنایع مانند فولاد سازی برای کاربردی کردن هوش مصنوعی پرداخت و خاطر نشان کرد: این وزارتخانه برای توسعه این حوزه دو پروژه توسعه اَبَر رایانه که قدرت پردازش مراکز تحقیقاتی این حوزه را ارتقا دهد و همچنین آزادسازی داده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.