۰ نفر

صفر تا صد طراحی اپلیکیشن موبایل در دوران کرونا

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 523431
صفر تا صد طراحی اپلیکیشن موبایل در دوران کرونا

امروزه با وجود بیماری فراگیر کرونا بسیاری از فعالیت های افراد، از خرید و فروش تا تحصیل در مدرسه و دانشگاه و ... به خانه و خانه نشینی محدود شده است. با وجود این شرایط تقریبا همه ی این فعالیت ها به صورت مجازی صورت می گیرد. در چنین شرایطی طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار گسترده تر شده است و استفاده از این روش نیازهای بسیاری را در جوامع برطرف می کند.

 با توسعه تکنولوژی و فناوری دستگاه های هوشمند همانند تبلت و موبایل و طراحی اپلیکیشن موبایل در تمامی زمینه ها، تعداد کاربران دستگاه های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.

تعریف اپلیکیشن

همواره در ساخت گوشی های هوشمند، تبلت ها، دستیارهای شخصی دیجیتال و سایر موارد از این قبیل از نرم افزار هایی استفاده می شود که به آن ها نرم افزار کاربردی یا(app)  می گویند. کاربران به وسیله این اپلیکیشن ها به صورت مستقیم دستورهای مختلف را در گوشی هوشمند خود اجرا می کنند.

2

طراحی اپلیکیشن موبایل

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

در مرحله اول باید دانست که طراحی اپلیکیشن موبایل با اهداف مختلفی همراه است. ممکن است فردی با هدف بازی و گیمینگ اپلیکیشنی را طراحی کند یا ممکن است فردی با هدف ایجاد یک برنامه آموزشی یا طراحی یک ابزار اقدام به طراحی اپلیکیشن کند. در مرحله بعدی باید مراحل پیاده سازی اپلیکیشن را دانست، این مراحل عبارتند از:

  • تعیین دقیق موفقیت: منظور از موفقیت چیست؟ تعداد مشخص کاربران، تعداد مشخص دانلود و یا میزان پول پرداختی
  • تعیین مقدار بودجه: مقدار بودجه باید بر اساس هدف مورد نظر با دقت کافی مشخص شود.
  • پلتفرم برنامه: تلاش برای انتخاب پلتفرمی که موقعیت بهتری را به ارمغان می آورد.
  • ویژگی های اپلیکیشن خوب و قوی: یک اپلیکیشن خوب و قوی همواره تلاش می کند تا با راضی نگه داشتن کاربران خود باعث شکوفایی و رونق و گسترش کسب و کار کاربران خود شود.
  • هدف اپلیکیشن بعد از توزیع و انتشار: محصول باید برای معرفی بازاریابی و تبلیغاتی را داشته باشد.

این روز ها با وجود بیماری ترسناک کرونا مردم بیشتر به دنبال سرگرمی های مجازی و خانگی هستند. به عبارتی در این شرایط که دیگر افراد با خویشاوندان خود ارتباط حضوری و فعالی ندارند مجبورند به نوعی به صورت مجازی با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند.

 در چنین شرایطی وجود اپلیکیشن های موبایل تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط های مجازی و همچنین فعالیت های مجازی دارد. با طراحی اپلیکیشن موبایل بسیاری از نیازهای امروزی مردم برطرف شده است. پیشرفت این تکنولوژی تا جایی است که علاوه بر موبایل ها و گوشی های هوشمند، در لوازم خانگی مانند تلویزیون، لباسشویی، یخچال و سایر موارد مشابه نیز از اپلیکیشن های ویژه ای استفاده می شود که مزایای خاص و ویژه ای را به همراه دارد.

برای مثال اپلیکیشن گوگل کروم چندین سال است که کاربرد ویژه و گسترده ای در سراسر دنیا دارد. برای پیدا کردن آدرس و رفتن به مکان های مختلف از اپلیکیشن گوگل مپ استفاده می شود. همچنین در اپلیکیشن گوگل کروم علاوه بر گوگل مپ، اپلیکیشن ایجاد ایمیل و جیمیل وجود دارد که در گوشی های هوشمند از آن ها بهره می بریم.

3

اپلیکیشن های مختلف موبایل

آشنایی با برخی از مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن های موبایل

همان طور که در بالا گفته شد یک اپلیکیشن خوب و قوی همواره تلاش می کند تا کاربران خود را راضی نگه دارد، به عبارتی با راضی نگه داشتن کاربران خود موجب شکوفایی و توسعه کسب و کار کاربران می شود. همواره در طراحی اپلیکیشن موبایل باید به شکل ظاهری و طراحی بصری آن نیز توجه زیادی داشت. علاوه بر این دو مورد باید به رابط کاربری مناسب و تجربه کاربری آن توجه کافی شود.

توجه به انعطاف پذیری اپلیکیشن در طراحی آن

در طراحی اپلیکیشن موبایل، ساخت و طراحی پلتفرم هایی که امکان ایجاد تغییرات را دارند، همواره به نفع کاربران و سازنده اپلیکیشن است. تغییرات و اصلاحاتی که با توجه به تجربه های کاربران و بازخورد ها صورت می گیرد همیشه بیشترین تاثیر را در رضایت و خشنودی کاربران دارد. 

عملکرد سریع در یک اپلیکیشن خوب

برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن خوب و قوی با سرعت عملکرد بالا، باید همواره به صورت مرتب به روز رسانی انجام شود. عملکرد بالا، اجرای بی نقص و بالا بودن سرعت بارگذاری از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک اپلیکیشن خوب و قوی است که همیشه کاربران به آن ها توجه زیادی می کنند.

بازاریابی خوب و مناسب

برای جذب شمار زیادی از کاربران باید بازاریابی همه جانبه و مناسبی را در جهت معرفی اپلیکیشن داشته باشید. یک اپلیکیشن قدرتمند و خوب بدون اطلاع رسانی مناسب هیچ گاه شناخته نمی شود. بنابراین برای تبلیغات گسترده و خوب باید هزینه کرد تا اپلیکیشن به میزان مطلوبی در دسترس کاربران قرار گیرد.

امنیت بالای اپلیکیشن

حفظ اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران همواره از مهم ترین و ضروری ترین اصول در طراحی اپلیکیشن موبایل خوب و قوی است. یک تیم طراحی قدرتمند و حرفه ای می تواند با بالا بردن سطح امنیت در اپلیکیشن خود کاربران بیشتری را ترغیب به نصب اپلیکیشن خود کند. هیچ کاربری دوست ندارد با نصب یک اپلیکیشن جدید روی موبایل خود، اطلاعات و حریم خصوصی خود را به خطر بیندازد.

 بنابراین یک اپلیکیشن خوب و قدرتمند باید از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا کاربران زیادی را مجذوب و شیفته خود کند.

معیار های هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

ساخت و طراحی اپلیکیشن ها مانند طراحی سایت یا لوح های فشرده بسته به نوع پروژه و زمانی که باید برای به نتیجه رساندن آن اختصاص داده شود، ارزش یابی و قیمت گذاری می شود. همچنین هزینه طراحی سایت به عواملی همچون طراحی گرافیکی، سئو و بهینه سازی و پشتیبانی بستگی دارد. در قیمت گذاری و هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل همواره عوامل زیادی تاثیر مستقیمی دارند. این عوامل عبارتند از:

  • رابط کاربری موردنیاز اپلیکیشن یا به عبارتی همان ui/ux
  • در نظر گرفتن گرافیک عالی جهت ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل
  • محتوایی که کاربر و مشتری برای اپلیکیشن در نظر می گیرد، از تولید محتوا تا ویراستاری و کد نویسی و بارگذاری
  • برخورداری اپلیکیشن از امکانات خوب
  • بالا بودن میزان تسلط و مهارت مهندسان نرم افزار در طراحی دیتابیس و مشخصه های اپلیکیشن

رویکرد توسعه نرم افزار آنلاین در شرکت نرم افزاری نوژن

اولویت کارشناسان ما در مراحل پیش از طراحی اپلیکیشن موبایل ، طراحی سایت و پلتفرم های یکپارچه کسب و کار توجه به نیازمندی های کارفرما و ارائه یک طراحی اصولی از محصول است. در این مرحله از فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت است که نوژن برنامه زمان بندی و فازبندی محصول را به طور کامل شکل داده و برای تایید زمان بندی های تحویل در اختیار کارفرما اقرار میدهد.

در گروه نوژن با تجربه و تکرار به این باور رسیده ایم که تحویل فاز به فاز پروژه و توسعه مبتنی بر تکرار، راه حل بهینه ای برای ارائه محصول حرفه‌ای به کارفرما و حفظ سرعت و کیفیت در فرایند لانچ محصول است.

      برای دریافت اطلاعات در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل و دریافت مشاوره اختصاصی با شماره شرکت 02188510548      در ارتباط باشید و یا برای مطالعه بیشتر در خصوص هزینه طراحی اپلیکیشن و توسعه     سامانه های آنلاین از وبسایت نوژن بازدید فرمایید.