۰ نفر

با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم افزاری؛

تغییرات بزرگ در دستگاه‌های اپل در راه است

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 522689
تغییرات بزرگ در دستگاه‌های اپل در راه است

اپل در حال آماده سازی اصلاحات عمده در سیستم عامل موبایل خود است که شامل ارتقای نحوه مدیریت نوتیفیکیشنها توسط کاربر، هوم اسکرین بازطراحی شده آی پد، به روزرسانی قفل صفحه نمایش و حفاظتهای حریم خصوصی جدید برای دستگاه‌های پرچمدار این شرکت است.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: تغییرات در حال طراحی قرار است در قالب iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ که به‌روزرسانی‌های نرم افزاری بزرگ برای آیفون و آی پد هستند، عرضه شوند. اپل به‌روزرسانی‌های نرم افزاری خود را که نام کد آنها اسکای است، در کنفرانس آتی طراحان جهانی که از هفتم ژوئن آغاز می شود، اعلام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اپل هر ساله به‌روزرسانی‌های نرم افزاری بزرگی برای همه دستگاه‌های مهم خود عرضه می‌کند تا کاربران را هچنان در اکوسیستم خود حفظ کند و دستگاه‌های بیشتری فروخته و طراحان را به ساخت اپلیکیشنهای جدید تشویق کند. اپل معمولا به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را در حدود سپتامبر نزدیک به زمان رونمایی مدل جدید آیفون عرضه می کند. با توجه به این که چند هفته دیگر به زمان برگزاری کنفرانس جهانی طراحان باقی مانده است، این شرکت ممکن است قابلیتها را تغییر داده یا زمان به‌روزرسانی آنها را به تاخیر بیاندازد.

این شرکت سرگرم برنامه ریزی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد تنظیمات نوتیفیکیشن مختلفی را تعیین کنند به عنوان مثال تلفن آنها با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند زنگ بزند یا خیر. این قابلیت به شکل منوی جدیدی عرضه می شود که به کاربران امکان می دهد وضعیتی که در آن قرار دارند مانند رانندگی، کار یا خواب را انتخاب کنند یا بخشهای مورد نظرشان را تنظیم کنند. این منو در قفل صفحه نمایش به روز شده و در "کنترل سنتر" که منوی آیفون و آی پد برای دسترسی سریع به تنظیمات است، نمایش داده خواهد شد.

همچنین گزینه ای وجود خواهد داشت که پاسخهای اتوماتیک به پیامها را با توجه به وضعیتی که کاربر در آن قرار دارد، تنظیم می کند. این قابلیت نسبت به قابلیت فعلی پاسخ خودکار که تنها در زمان رانندگی موجود است، بهبود پیدا کرده است. اپل نوتیفیکیشنهای منحصری مانند "مزاحم نشوید" و "حالت خواب" را اضافه کرده است اما برای نخستین بار است که این شرکت یک قابلیت سراسری در سیستم برای تغییر نوتیفیکیشنها بر مبنای وضعیت کاربر عرضه می کند.

این شرکت همچنین روی ارتقای iMessage با هدف عمل کردن به عنوان یک شبکه اجتماعی و رقابت بهتر با واتس اپ فیس بوک کار می کند. تغییرات مذکور در مراحل اولیه طراحی هستند و ممکن است دیرتر عرضه شوند.

خط محصول آی پد که هفته جاری شاهد رونمایی جدیدترین مدلهای آی پد پرو بود هم شاهد تغییرات نرم افزاری خواهد بود. این شرکت در حال برنامه ریزی قابل توجه ترین به‌روزرسانی‌ برای هوم اسکرین از زمان عرضه نخستین محصول آی پد در سال ۲۰۱۰ است. پس از قابلیت مشابهی که سال گذشته برای آیفون معرفی شد، اپل قصد دارد به کاربران اجازه دهد ویجتها یا اپلیکیشنهای کوچکی که مواردی مانند وضعیت هوا، قرارهای آتی، سهام و اطلاعات دیگر را نمایش می دهند را در هر نقطه ای از هوم اسکرین قرار دهند. کاربران می توانند ویجتها  را جایگزین کل شبکه اپلیکیشن نمایند.

حفاظتهای حریم خصوصی بیشتری هم در راه است. یک قابلیت جدیدی که در دست طراحی است، منوی جدیدی است که به کاربران نشان می دهد کدام اپلیکیشنها بی سروصدا در حال جمع آوری اطلاعات درباره آنها هستند. اپل حریم خصوصی دستگاه‌هایش را در سالهای اخیر بهبود بخشیده و هزاران برنامه شناسایی شده اند که از ردیابهای ویژه برای جمع آوری اطلاعات کاربر نظیر شماره تلفن و موقعیت مکانی استفاده می کنند.

به گزارش بلومبرگ، اپل سرگرم برنامه ریزی برای به‌روزرسانی‌ کوچکتری برای سیستم عامل مک پس از بازطراحی آن در سال گذشته و به‌روزرسانی‌ نرم افزار اپل واچ و اپل تی وی است.