۰ نفر

شرکت IBM هشدار داد؛

حملات سایبری گسترده علیه زنجیره تامین واکسن کووید

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبر: 520775
حملات سایبری گسترده علیه زنجیره تامین واکسن کووید

واحد امنیت سایبری شرکت IBM به تازگی پی برده که حملات سایبری علیه شرکتهای فعال در زنجیره تامین واکسن کووید ۱۹ که اواخر سال گذشته برای نخستین بار شناسایی شدند، بسیار گسترده تر از تصور اولیه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت IBM که فراهم کننده خدمات ابری است، اعلام کرد این اواخر کمپین فیشینگی را شناسایی کرده که ۴۴ شرکت فعال در بخش لجستیکی توزیع واکسن های کووید ۱۹ در ۱۴ کشور را هدف گرفته است.

این کمپین سازمان های مرتبط با زنجیره سرد واکسن کووید ۱۹ را هدف گرفته که فرآیند مورد نیاز برای نگهداری دوزهای واکسن در یک دمای بی نهایت پایین در فاصله انتقال از مراکز تولید به محل های تزریق واکسن است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت IBM اعلام کرد بعضی از ایمیل های فیشینگ چند ماه زودتر از تایید هر نوع واکسنی فرستاده شده بودند. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود هکرها ایمیل هایی که با مهارت آلوده شده بودند را به نام یک مدیر شرکت هایر بایومدیکال که یک فراهم کننده زنجیره سرد چینی است، ارسال کرده بودند.

محققان گروه امنیت سایبری ایکس فورس شرکت IBM در یک پست وبلاگ نوشتند: حملات علیه زنجیره تامین سرد، ریسک دزدی مالکیت معنوی و مختل شدن احتمالی فعالیت برای ذی نفعان در فرآیند حساس حمل واکسن ها در مسیرهای طولانی در دماهای ثابت را بارز می کند.

شرکت IBM گروه هک عامل این حملات را شناسایی نکرده اما پیش از این اعلام کرده بود بر این باور است که این عملیات کار هکرهای دولتی است.