۰ نفر

سرویس ویپ چیست و به چه کاری می‌آید؟

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 518076
سرویس ویپ چیست و به چه کاری می‌آید؟

اگر شما هم صاحب کسب و کاری باشید که بخش فروش یا پشتیبانی دارد، حتما اصطلاح سرویس ویپ به گوشتان خورده است. اما شاید تا به امروز فرصتش فراهم نشده تا در مورد آن بیشتر بدانید و برای سر و سامان دادن به تماس‌هایتان و رفع مشکل دورکاری پرسنلتان، از راهکارهای آن استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویپ، ویژگی‌ها و فوایدش بیشتر آشنا کنیم.

تعریف سرویس ویپ

سرویس ویپ و یا صوت بر روی پروتکل اینترنت که به اختصار به آن ویپ می‌گویند؛ سیستمی است که به هرکسی اجازه می‌دهد تماس‌های تلفنی را بر بستر اینترنت برقرار کند. در یک کلام، ویپ، تماس‌های تلفنی شما را به داده تبدیل می‌کند و آن‌ها را از طریق اینترنت ارسال می‌کند!

از زمانی که سرعت اینترنت بهبود پیدا کرد، سرویس ویپ به بهترین انتخاب جهت بهره‌مندی از خدمات تلفن برای مصرف کنندگان و کسب و کارها تبدیل شد.

اما چرا شرکت‌ها و سازمان‌ها سرویس ویپ را به خطوط تلفن سنتی ترجیح می‌دهند؟ یکی از اولین و مهم‌ترین دلایلش این است که سرویس ویپ قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به تلفن‌های آنالوگ دارد و می‌توان از تمامی آن‌ها با کمتر از نصف هزینه، استفاده کرد.

اکثر مردم راهکارهای VoIP را به عنوان جایگزینی مناسب و ارزان برای مکالمات تلفنی سنتی در زندگی روزمره خودشان و نیز شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌دانند.

مزایای ویپ

می‌توان مزایای ویپ را در چند مورد زیر خلاصه کرد:

1. هزینه‌ی کمتر: هزینه راه اندازی آن بسیار کم‌تر از راه‌اندازی سایر سرویس‌های مشابه است. این کاهش هزینه تا حدی است که میزان صورتحساب‌های تلفن یک کسب و کار، از کوچک گرفته تا بزرگ، بیش از ۶۰ % کاهش یافته است.

2. کیفیت بالای صدا:  تفاوت قابل‌توجهی در کیفیت صدا وجود دارد، بنابراین صدا خفه یا فازی نیست.

3. ویژگی‌های پیشرفته: شما می‌توانید به راحتی از ویژگی‌هایی مثل: ضبط تماس و صف تماس، منشی تلفنی و... استفاده کنید.

4. با هرکسی در سراسر جهان تماس بگیرید: شما می‌توانید به راحتی و با نرخی کمتر، مکاتبات تجاری جهانی خود را انجام دهید و البته نگران کیفیت ارتباطتان هم نباشید.

پپ

مرکز تلفن مبتنی بر ویپ

با فراگیر شدن ویپ، شرکت‌ها نیز به دنبال کامل‌ترین و ارزان‌ترین راه حل برای جایگزینی روش‌های سنتی خرید سوییچ سانترال و گوشی‌های پاناسونیک و مشابه آن، رفتند. خدماتی که به واسطه‌ی آن، ضمن رهایی از مشکلات و محدودیت‌های روش‌های قدیمی، از کیفیت و تنوع سرویس بالاتر و  هزینه‌های بسیار پایین‌تر آن بهره‌مند شدند.

امروزه مرکز تلفن ویپ مبتنی بر رایانش ابری و یا همان مرکز تلفن ابری، به عنوان بهترین راه حل برای شرکت‌های کوچک و بزرگ در دنیا معرفی شده است که با سرعت بالایی در حال جایگزین شدن هستند. این سرویس در آمریکا و اروپا به عنوان اولین انتخاب مدیران شرکت‌ها و تجارت‌ها تبدیل شده است و هم‌اکنون در ایران هم جایگاه خود را در میان کسب و کارها پیدا کرده است.

نواتل، کامل‌ترین و متنوع‌ترین مرکز تلفن ابری

 همانطور که گفته شد، نواتل در ایران هم به عنوان یک سرویس داخلی قابل رقابت با سرویس‌های مشابه خارجی و نیز کامل‌ترین سرویس داخلی؛ توجه اکثر مدیران موفق، استارتاپ‌ها و نیز شرکت‌های کوچک و بزرگ را به خود جلب کرده است و این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است تا از قابلیت‌‌های این سرویس در هر نقطه‌ای در دنیا و بر بستر هر اینترنتی استفاده کنند.

نواتل، با داشتن طیف وسیعی از خدمات و مزایا، نیاز مدیران و کسب و کارها را به مدل‌های مشابه خارجی، برطرف کرده و در راستای بهبود سرویس‌دهی، قدم برداشته است.

قابلیت ها و مزیت‌های نواتل:

 کاهش هزینه های راه‌اندازی اولیه تا ۶۶ درصد و تماس با سایر اپراتورها تا ۳۰ درصد

قابلیت انتخاب شماره‌های اختصاصی ۵ و ۸ رقمی

اپلیکیشن اختصاصی برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS  و ویندوز

قابلیت اشتراک‌گذاری یک خط تلفن بین چندین دستگاه

داشبورد مدیریت تماس‌های ورودی و داخلی‌ها و مشاهده‌ی گزارش‌ها

خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی

و... مزایای بسیار دیگری که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت نواتل با آن‌ها آشنا شوید.

پپپ

نواتل، محصولی از شرکت دانش بنیان آریا سامانه

بد نیست بدانید که نواتل، محصولی از شرکت دانش بنیان شبکه گستران آریا سامانه است. این شرکت از پیشگامان ارائه‌ی خدمات مخابراتی و تلفن اینترنتی یا همان VoIP در ایران است که از سال 1380 فعالیت خود را با تمرکز بر ارائه‌ی سرویس تلفن بین‌المللی شروع کرده و در حال حاضر امکان تماس به بیش از 1500 مقصد در دنیا را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این شرکت از سال 1394 توسعه‌ی اپلیکیشن شبکه هوشمند نوا با قابلیت‌های شبکه اجتماعی، مخابراتی و بانکی را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است. نوا با هدف تسهیل روابط جامعه با کسب و کارها، به عنوان اپلیکیش سمت کاربر سرویس نواتل، مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت آریا سامانه همچنین دارای مجوز سروکو از سازمان تنظیم مقررات و رتبه دو شورای عالی انفورماتیک و پروانه فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران است.

در این مطلب سعی کردیم که تا جای ممکن و به صورت خلاصه، شما را با سرویس ویپ و ‌کاربردهای آن از جمله مرکز تلفن ابری آشنا کنیم. نواتل، به عنوان یک مرکز تلفن ابری برای همه‌ی کسب و کارها، برای سازمان‌ها این امکان را فراهم کرده تا با هزینه‌ای کمتر و به صورت دائم، آن‌ را خریداری کرده و با ویژگی‌هایی منحصر به فرد، امکان استفاده از این سرویس را از هر نقطه جغرافیایی و بر روی بستر هر اینترنتی داشته باشند.

اگر مایلید تا اطلاعات بیشتری در مورد سرویس نواتل کسب کنید و یا قصد خرید آن را دارید، می‌توانید با بخش فروش آریا سامانه از طریق شماره تلفن 82801000 (021) ارتباط برقرار کنید تا در این بخش شما را راهنمایی کنند.