۰ نفر

به دنبال شکایت متقاضیان کار؛

فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
کد خبر: 511701
فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد

سه متقاضی شغلی و یک مدیر فیس بوک ادعا می کنند این شرکت علیه کارمندان سیاه پوست تبعیض قائل می شود و در همین راستا تحقیقاتی در فیس بوک انجام می شود.

به گزارش رویترز، وکلای سه متقاضی کار و یک مدیر فیس بوک، اعلام کرده‌اند «کمیسیون فرصت‌های شغلی مساوی» (EEOG) آمریکا درباره تبعیض نژادی در استخدام و ترفیع کارمندان این شرکت تحقیق جامعی انجام می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، اجرای تحقیق سیستمیک بدان معناست کهEEOG درباره سیاست‌های شرکتی تردید دارد که احتمالاً به تبعیض گسترده منجر می‌شوند.

این کمیسیون دولتی به طول معمول با واسطه‌گری اختلافات را حل می‌کند یا اجازه می‌دهد شاکیان از کارفرما شکایت کنند. اما مقامات این آژانس چند پرونده سیستمیک طراحی کرده‌اند و به بازرس‌ها اجازه می‌دهند اطلاعات شرکتی را تحلیل کنند که این امر احتمالاً به یک شکایت وسیع‌تر و دسته جمعی منجر می‌شود.

اسکار ونسزی مدیر عملیات‌های فیس بوک و دو متقاضی شغلی در جولای ۲۰۲۰ این اتهامات را به آژانس مذکور اعلام کرده‌اند. همچنین متقاضی دیگری نیز در ماه دسامبر ادعای خود را عنوان کرد. آنها ادعا کرده‌اند که فیس بوک با تکیه بر ارزیابی موضوعی و ترویج کلیشه‌های نژادی مشکل دار، علیه کاندیداها و کارمندان سیاه پوستان تبعیض قائل می‌شود.

البته آژانس مذکور اتهامات را علیه فیس بوک مطرح نکرده و ممکن است این تحقیقات چند ماه دیگر طول بکشد و نتیجه آن حاکی از عدم خطای فیس بوک در این زمینه باشد.