۰ نفر

در دادگاه فدرال ایالت ایلینوی؛

تیک تاک برای نقض حریم خصوصی در آمریکا جریمه شد

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶
کد خبر: 509466
تیک تاک برای نقض حریم خصوصی در آمریکا جریمه شد

شرکت چینی تیک تاک توافق کرده است که برای حل و فصل یک پرونده شکایت گروهی در آمریکا که این برنامه اشتراک ویدئو را به نقض حریم خصوصی کاربران جوان متهم کرده است، ۹۲ میلیون دلار آمریکا بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت چینی تیک تاک TikTok توافق کرده است که برای حل و فصل یک پرونده شکایت گروهی در آمریکا که این برنامه اشتراک ویدئو را به نقض حریم خصوصی کاربران جوان متهم کرده است، 92 میلیون دلار آمریکا بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ در این پرونده قضایی که روز جمعه در دادگاه فدرال ایالت ایلینوی بررسی شد، از قاضی خواسته شده تا توافق شرکت تیک تاک را با پرداخت این مبلغ تایید کند و این شرکت را ملزم به شفافیت بیشتر در جمع آوری داده ها و آموزش بهتر کارکنان خود در مورد حریم خصوصی کاربران کند.

این دادخواست شامل 21 پرونده شکایت گروهی است که با هدف گرفتن خسارت از شرکت تیک تاک و شرکت مادر آن که در چین مستقر است یعنی شرکت بایت دنس ByteDance، مطرح شده بود.

به گفته دادستان های ایالت ایلینوی، برنامه تیک تاک به تلفن های همراه کاربران خود نفوذ می کند و مجموعه گسترده ای از داده های خصوصی از جمله اثر انگشت و محتواهایی را که متهمان این پرونده ها برای اهداف مختلف از جمله تبلیغات و سودآوری استفاده می کنند، استخراج می کند.

این دادستان ها در پرونده خود تخمین می زنند که پرداخت این مبلغ برای 89 میلیون نفر از کاربران TikTok در ایالات متحده اعمال می شود و در صورتی که همه آنها برای پرداخت خسارت درخواست کنند، هرکدام 96 سنت دریافت می کنند.

پیش از این دولت ترامپ شرکت تیک تاک را یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده و مدعی بود که این برنامه اطلاعات خصوصی شهروندان را در اختیار دولت چین قرار می دهد.