۰ نفر

در راستای متنوع کردن منابع درآمد توییتر؛

توییت‌های محبوب پولی می‌شوند

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳
کد خبر: 509121
توییت‌های محبوب پولی می‌شوند

توییتر برای نخستین بار ایده عرضه یک محصول اشتراکی را مطرح کرد که به کاربران امکان می‌دهد از فالوئرهایشان برای دسترسی به محتوا یا تجربه ویژه، پول دریافت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چنین اقدامی در راستای متنوع کردن منابع درآمد توییتر انجام خواهد گرفت و به کاربران برجسته این شبکه اجتماعی اجازه می دهد از طریق این سرویس درآمدزایی کنند.

توییتر در کنفرانس مجازی سرمایه گذاران به محصول جدید با عنوان "سوپر فالوز" اشاره کرد و آن را یک حساب اشتراکی توصیف کرد. این شرکت اخیرا استارتاپ خبرنامه Revue را خریداری کرده است و مدیرانش اظهار کرده اند که در حال بررسی راه هایی برای کمک به نویسندگان خبرنامه به منظور ایجاد مخاطبان پولی در توییتر هستند. این شرکت در حال بررسی امکان پرداخت پول از سوی کاربران به افرادی است که از فالو کردن آنها لذت می برند.

بلومبرگ پیش از این گزارش کرده بود که توییتر در حال بررسی قابلیت های اشتراک کاربران است و جک دورسی، مدیرعامل توییتر درباره ایده پرداخت پول برای دسترسی به محتوای یک کاربر توسط کاربر دیگر صحبت کرده بود.

تقریبا ۹۰ درصد از فروش توییتر از تبلیغات است که بر اساس فصلی و به راحتی تحت تاثیر عوامل خارج از کنترل شرکت قرار می گیرد. به عنوان مثال درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در اوج تعطیلی های پاندمی ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر دو برابر کردن درآمد سالانه به ۷.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ را هدف گذاری کرده است و انتظار دارد شمار کاربرانش در سه سال آینده هر سال به طور متوسط ۲۰ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۵ میلیون نفر برسد.

اعلام این دورنما، رشد بیش از هشت درصدی سهام توییتر را به دنبال داشت. این شبکه اجتماعی برای رسیدن به رقیبان بزرگی همچون فیسبوک و تیک تاک شرکت بایت دنس، به سختی تلاش می کند. توییتر در ماه های اخیر تلاش کرده است سرویس‌هایی مانند چت صوتی که شبیه اپلیکیشن کلاب هاوس است، عرضه کند.